Trött

Har ont i hela kroppen med för det var en heldagsutearbete på mitt schema igår. Från 9-16 höll jag på att gräva, rensa, slänga, plantera osv och städa lekstugan.

Det finns ingen yoga i världen eller boxpass som ger träningsvärk på samma sätt som efter ett sånt arbetspass.

Dessutom har vi på något märkligt sätt fått in myror i tvättstugan. De kommer två o två och jag kan inte begripa varifrån. Under tiden jag försökte luska ut det igår kväll roade sig Elias uppe. Det var ingen bra idé...

"Mamma kolla här!" Ropade han lycklig när jag kom upp. Då har han hällt ut strösockret i safferiskåpet, mjölbyttan var borta (fasade för var han hade gjort av mjölet) och alla små paket var staplade på varandra.
Hittade mjölet i vardagsrummet och som tur var hade han inte hällt ut det, men han hade hällt i allt bitsocker i mjölet.

När barnen var lagda städade jag undan lite och la mig på soffan 20.30. En haltimma senare vaknade jag av att Jocke kom hem.

Powernap på en halvtimma, en stor glass efteråt så orkade jag se hela Desperate housewifes.

Great.


Kommentarer
Postat av: Ida

Du är väldans söt trots att du är trött

2010-05-13 @ 10:54:35
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0