Stolt moder

I lördags var det Samba-dag inne i Uddevalla city och Linnéa skulle uppträda med sitt trummande mitt på stora gatan. Jag har faktiskt aldrig sett henne spela förrut. Om man inte räknar trummandet på köksbord, bänkar, ryggar och annat här hemma. Och när vi hämtade upp en jättetrumma tänkte jag "att detta kommer väl aldrig att gå..."

Men så satte hon sig där med alla stora tjejer och rytmerna började och jäklar i min låda vad hin var duktig!  Minst var hon men trummade som om hon aldrig hade gjort annat. Hur kan man komma ihåg hur man ska trumma? Det finns ju inga noter direkt utan bara afrikanska rytmer. Jag var som sagt väldig imponerad.

 



Medan hon spelade passade resten av familjen på att fika. Vi hade ett bra bord på fiket mitt emot...

  

Kolla in den här njutaren...


Det var riktigt roligt att se att hon var så duktig på att spela. Jag har inte varit något jättefan av att spela Djembe, tycker väl att det finns bättre instrument att spela (typ gitarr) men så här i efterhand är det nog riktigt bra för man lär sig rymtner och takter. Men hon står i kö till gitarr med, för det är riktigt bra att kunna spela gitarr. Men varför är det så dyrt att spela instrument?
850 kr/termin tror jag att vi betalar. Musik borde vara något som alla ska kunna ha råd med.

Kommentarer
Postat av: Ida

Härligt!!!! Trummor ska det vara! Coolt!!

2010-05-10 @ 08:29:38
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Tina

Wow vilken duktig tjej!

Ovanligt instrument men säkert som du säger bra att lära sig rytmer och så.

Kram

2010-05-10 @ 15:43:12
Postat av: Carin

Håller med om att musiken kör med ockerpriser, musik ger ju glädje borde ju inte va så dyrt.... Hälsoinvesteringar finns i musiken o djurens värld!

kram

2010-05-10 @ 19:28:21
Postat av: Fotballfruen

Hej Frida!



Vad kul att du tittade in hos mig! Vilken cool dotter du har som trummar och grattis till Jockes nya jobb!



Jag läste inlägget om sonen och förskolan. Hur gammal är han? Min dotter Lovis blev två i januari och ska börja på dagis den 1 juli. Spännande att se hur det går!



Ha det fint,

Kram Kajsan



Petter hälsar så mycket!

2010-05-10 @ 21:25:00
URL: http://fotballfruen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0