Omvändning

Ibland blir man inte klok på sina ungar. Rätt ofta faktiskt. Och då tyckerjag mig ändå känna barn och deras finurligheter rätt bra efter all denna tid som mamma och barnskötare. Men min son förbluffar mig. Idag på ett kindre trevligt plan. Han var arg.

När jag hämtade honom studsade han runt i korridoren. Lite väl pigg såg han ut att vara. I vanliga fall sitter han och mornar sig i någon frökens knä vi den tiden. Men inte idag. De hade promenerat bort till nya dagis som ligger ca 1,5 därifrån. Han hade gått själv hela vägen dit med sin kompis Mattias i handen. Tittat på alla grävmaskiner osv. Där hade de fika lite på macka och tittat runt innan de gick hem igen. Han hade INTE somnat i vagnen på hemvägen som fröknarna planerat. För mycket att titta på. Och väl på dagis igen hade det varit fisksoppa, vilket inte är så jättepoppis så ingen mat, lång promeanad och ingen sömn = inte en bra kombination.

Och när vi skulle gå hem sprang han över till andra avdelningen där han bästis satt och pärlade. Snabbt som attan var han uppe och började leka med alla pärlor. Några minuter fick han sedan lockade jag med honom bort. Han blev vansinnig. Inte hem inte hem!

Fick klä på en daggmask där på golvet och han skrek som aldrig förr. Bar honom ut i ösregnet och han skrek. Tvångssatte honom i bilstolen och han skrek hela vägen hem. Ner i min säng för inget gick att göra åt utbrottet så jag tänkte att han måste nog sova, annars blir ingen av oss särskilt trevlig i em. Efter ett bra tag stillade han sig och la sig på mig.
Då kunde jag fråga honom innan ögonen slöts varför han var så arg. Och han snyftar fram:
"Inte färdig pärlorna."

Plutten. Jag hoppas att han får gå över till de stora barnen och pärla nästa tisdag.

Så en ny vändning har det tagit detta med förskolan. Han gråter när jag lämnar honom och gråter när jag hämtar honom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska ni byta dagis sen till det nya?

2010-05-12 @ 21:22:44
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Frida

Ida; ja vi ska till det nya. Det är först de som går där Elias går som får flytta dit, om man vill förståss. Personalen ska med och det blir superfint där.

2010-05-12 @ 21:43:27
Postat av: Ida

Aha okej! :) då kan jag ha koll på Elias från min balkong :). Tror det kommer bli jättebra där nere. Bygget går verkligen fort!

2010-05-13 @ 07:30:53
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0