Magsjuka och fotbollssuccé

Jocke ligger i magsjuka.
Jag vaknade i natt av att han var dålig på toa. Min mardröm. Konstigt att det var han som åkte på det. Vi andra är ju lite mer i riskzonen och han brukar aldrig bli magsjuk. Vågar ju inte tro att vi klarar oss, men jag ska göra allt i minmakt och isolerar honom där nere.

Igår gjorde han sin debutmatch med Oddevold. Ett Uddevalla-lag i div 2 med bra målsättningar. Kontraktet är inte skrivet, men det ska mycket till om det inte blir Oddevold. De spelade mot Ljungskile och vann med 4-0.

Läs här om matchen.


Vi skulle ha barnkalas idag, men det får vi hoppa till ev. nästa vecka. Jag och Elias får ta en dag med mycket utelek. Tänkte att man kunde ta med Bobbycar med flak ut i snön och lite fika.
Mamma tyckte att vi kunde fly hem till henne, men jag vågar inte riskera att ta med några baciller dit, även om det inte ska smitta innan det bryter ut. Magsjuka chansar man inte med.

Vad ska ni göra idag?

Kommentarer
Postat av: lisa hanfelt

Ja vi skulle ju uppvaktat din lille men nu får vi ändra planer. Här blir det nog utelek en del med för solen skiner. Håller alla tummar för er andra att ingen mer behöver insjukna. Inget roligt med sjuka små barn.... Kramar Lisa och familjen..

2010-03-05 @ 08:39:30
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: ida

Vi tar med en boll och åker upp till mamma. Lite utelek på altanen där det brukar vara så varmt!! :-)



Skönt att komma ut när det är magsjuka i huset kan jag tro. :-)



Ha en fin dag!

2010-03-05 @ 09:03:37
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Maggan

8 vitpepparkorn, glöm inte det,vi ska fira våran 44 åriga bröllopsdag lite grand men först gå ut i solen och se om det är så skönt som det ser ut. Kram.

2010-03-05 @ 11:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0