Härlig dag! Trots allt...

Vilken bra dag det blev trots magsjuka i hemmet. Vågar nästan inte skriva det för då bryter det säkert ut ikväll. :(

Jag och Elias gick ut vid 9.30 imorse och träffade Louise, Mathias och Johan utanför dem. Vi tog med oss Bobby car ut och killarna lekte med bilarna och grävde i snön. Sedan fick vi sällskap av vännen/grannen Anna med barn och även Jessica o Oscar så vi hade en härlig stund med kaffe och gott tjat i den värmande solen. Vi gick in vid 12-tiden och åt lite lunch.

Farfarn var här så jag skickade honom som bud till affären och köpte lite Proviva till Jocke och som tack fick han med sig halva tårtan som vi skulle kalasa på idag.

Efter Elias sovit och vi ätit middag gick vi ut på promenad jag, Alice o Elias för att hämta Linnéa hos en kompis. Fick en härlig promenad och när vi kom hem igen mötte vi Louise med fam utanför så då blev vi stående där. Johan hade varit och köpt var sin skottkärra till både Elias o Mathias och krattor och spadar så de lekte på som bara den!

Daniel tittade ut genom fönstret och frågade om vi ville ha en kaffedrink. Det är bra service! Och den värmde gott också för det var riktigt kallt efter flera timmar ute.

Jocke är bättre. Han har vilat hela dagen och ät förkyld och jäklig, men inte magsjuk sedan i natt och det är ju skönt. Han har fått i sig mat och en skål ostbågar. Hur kan man vara sugen på ostbågar efter magsjuka?? Galet.

Håll tummarna att vi andra klarar oss. Ikväll blir det nog Lets dance och om jag orkar vill jag se Luftslottet som sprängdes.

Funderar på att blåsa upp luftmadrassen och sova i Elias rum. Men antagligen smittade han mer i natt än vad han gör i natt. Men det känns obehgligt att ligga intill bacillerna. ;)

Kommentarer
Postat av: Marie

Var gärna med i tävlingen på min blogg, du tävlar om en röd "hopp" ren för barn :) Kram!

2010-03-06 @ 06:55:54
URL: http://lillmian.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0