Dagens middagstips

Idag blev det pannkakor till lunch och ugnstekt falukorv med "grönsaks-fruktkompott" och potatismos.



Jag skär snitt i korven och sprutar i sötstark senap, tärnar tomat, rödlök och äpple (tar vad man gillar och har). Ringla över olivolja, flytande honung. Krydda kompotten med lite salt och örtkryddor. Ringla lite ketchup på korven och in i ugnen i 200 grader i 15-20 min. Efter det är det antagligen dags att hälla ett glas vatten på grönsakerna så man får lite go sky. Och lägg ost på korven. In i ca 10 min till.


Kommentarer
Postat av: Hockeymorsan

sv: Ja visst är dialekten underbar :-)

2010-02-19 @ 12:06:29
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Carin

Vad du är en hejjare på matlagning, var kommer din kunskap ifrån? Intresse, arv o miljö? Kokböcker o 100-tals recept? Jag anar att du gillar det, jag bli avis att du har den motivationen, tröttnar du aldrig, tar aldrig fantasin slut? Jag blir så trött på mig själv i affären, komme rofta utan inköpnlista o ser lika tom o tafatt ut o tar det gamla vanliga ofta halvfabrikat. Idas inte kolla recept, men tror jag skulle gilla dte om jag försökte. Har du tips till mig? kram

2010-02-20 @ 11:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0