Har ju glömt av förskolan!

Har helt glömt av att berätta om första besöket på förskolan. Vi gillade det skarp! Fick fin kontakt med personalen och kände oss välkomna. Elias han lekte och pratade med alla fröknar och var jättenyfiken på allt roligt.  Han ville inte gå hem när det var dags. Vilket bådar bra, men såklart är det ju mycket nytt som lockar.

Vi ska börja inskolningen på torsdag och det blir en "föräldraaktiv" inskolning, kort och intensiv. Jag tycker att det verkar vara toppen! Jag är med tre dagar och hjälper honom med det som behövs, stannar över mat och vila
kl 9-14 i tre dagar sedan ska det förhoppningsvis inte vara något problem att lämna. Har inte provat den här "metoden" själv på någon fsk men vi pratade om något liknade redan uppe i sthlm jag och min kollega. SKa bli spännande. Har ni som jobbar inom barnomsorgen börjat med detta eller har några tankar?
 
Så torsdag, fredag och måndag ger vi oss in i förskolans värld! Så efter det hoppas jag få några dagars jobb med.
Ring om ni behöver mig! :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag är ju inte i branschen så jag vet inte riktigt... har ju ingen mer erfarenhet av det mer än när jag har skolat in mina barn och jag vet i sjutton hur det skulle gått Elin om jag hade varit med 5 timmar i 3 dar för att sen försvinna helt den fjärde dan?



Skönt iaf att Elias verkar trivas med miljön.



KRAM

2010-04-14 @ 15:04:12
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Carin

Ja vi står i tur att ev pröva 3-dagars inskolningen, dne är mkt populär och med goda resultat. Jag hinner inte uupleva dne då jag är hemma till hösten, men jag tror skarpt på den, istället för 1-2 v inskolningar....kram

2010-04-17 @ 11:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0