Farmor

Då var dagen som i begravning. Solen strålade och det var det finaste vårvädret hittills när vi åkte in till kyrkan. Prästen vi skulle haft var sjuk så Kurt Olsson en annan trevlig och rolig präst fick hoppa in och vi är så glada över det. Han sa med en gång att han inte vill göra det svåra svårare och gjorde sitt för att lätta upp så mycket det bara gick. Och mellan tårar fick vi en del goa leende tack vare honom.

Det var en fantastiskt fin begravning. Solisten var helt otrolig, jag har aldrig hört en så vacker stark stämma som hon hade. Hon sjön O store Gud och Som en bro över mörka vatten. Det var en cermoni fylld med musik och det tror jag att alla var nöjda med. Det var ljust och vackert. Och när vi hade avskedet sken solen så vackert in på våra två bänkrader där närmaste familjen satt. Väldigt stämningsfullt och det kändes som om hon var med oss.

Efteråt var det kaffe och smörgåstårta och det var många som ville komma med.

På eftermiddagen har jag varit på LINNS Hudvård och fått världens ansiktsbehandling. Två timmars ompysslande var otroligt skön ska jag säga. Tänkte på Gun mycket eftersom det egentligen var hennes presentkort som vi gav henne förra året, men som hon aldrig kunde utnyttja så jag fick tillbaka det för några veckor sedan.

Så dagen har varit fylld med tankar på svärmor. Tack för er omtanke och fina sms.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja han är en underbar präst! Hade han på pappas begravning för snart tre år sen. Jösses vad tiden går! Så viktigt hur dom pratar när det är en så jobbig stund. Härligt att solen tittade in!! ;)

Kramar

2010-04-10 @ 12:00:04
Postat av: Maggan

Tungt men skönt när det är över, jag tror ju på ett liv efter detta så jag tror att din Gun var med och någon ordnade med lite sol över er hon var säkert nöjd med sin begravning, så skönt när det inte blir så tungt under en sån akt.KRAM!

2010-04-10 @ 12:38:22
Postat av: Tina

Vad skönt att det blev en så fin begravning trots allt. Det är det sista man vill behöva gå på men om man ändå måste känns det ju bra med ett fint avslut.



Jag har bara varit på en begravning och det var det värsta jag vart med om tror jag.



Kram Tina



2010-04-10 @ 12:40:36
Postat av: Carin

Gillar också Kurt Olsson, lättsam som bare den, skönt i svåra stunder!

2010-04-12 @ 17:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0