Hemma igen!

Hej vänner!

Ja klockan är precis över 05 och jag har inte sovit i natt. Varje halvtimma har jag tittat på klockan och hoppats att det ska vara morgon.
Vid 4.30 struntade jag i sängen och längtan efter en god hembryggd kopp kaffe lockade. När jag hällt på vatten såg jag att kaffet var slut. Hur kan man missa att handla kaffe när ens fru kommer kaffetörstig hem? ;) Nä ingen fara för det fanns neskaffe och det har funkat fint en vecka där i Sharm el sheik med.

Vi jar haft en helt fantastiskt vecka! Vädret har varit toppen; 30-34 grader och 27 i havet. En dag var det molningt, men det var på söndagen då vi gjorde en utflykt ut på havet och snorklade en hel dag.

Vi har haft en riktig viloresa. Lagt oss tidigt och upp ännu tidigare. Vaknat vid 6-tiden, druckit medhavt kaffe på balkongen och sedan ner till frukosten kl 7. Vid  7.30 har vi legat och solat på stranen.
Dagarna börjar mycket tidigare i Egypen och slutar tidigare med.

Vi har ätit massor. Väldigt bra mat har vi haft. Hotellet har varit toppen. Jag har aldrig varit på ett renare, fräshare ställe än Sharm el sheik. De städar och jobbar hela tiden. Poolpmrådet på vårt hotell var galet vacker.

Vi har skrattat och flamsat hela veckan, men också fått med djupa diskussioner om livet. Precis vad man vill ha med en tjejresa. Vi har pratat mycket om saknaden av barnen, men veckan har gått över förväntan bra och barnen har haft en toppenvecka med sina fina pappor.
Dock tog saknade över för mig lite mycket när det vartvå dagar kvar. Då drogs det åt hårt över bröstet och jag fick svårt att andas varje gång jag tänkte på dem och tårarna brände bakom ögonlocken många gånger. Men jag är så glad över att vi gjorde resan. Vi har minnen från livet. :) Och vilka underbara tjejer jag har haft med mig.

Ska visa er bilder sedan så klart.

Nu bara jag väntar på att få väcka barnen, men en timma till ska de få sova. Har legat mellan tjejerna i natt, så det är inte konstigt att jag inte sovit, men så mysigt att få gosa med dem. Tror de har vuxit en meter på denna veckan.

Kommentarer
Postat av: ida

Låter som en helt underbar vecka! Och kan förstå att du vill att de ska vakna nu! Ser framemot bilder!!



Ha en toppen dag idag!!! Kram

2009-11-19 @ 05:39:36
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Brynja

Välkommen hem Frida!! Kan tänka mig att ni haft det toppen!

Kram Brynja

2009-11-19 @ 08:26:58
Postat av: Angelica

Välkommen hem! Låter som en helt fantastisk vecka!!

2009-11-19 @ 09:28:45
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Nettan

Välkommen hem! Ni verkar ha haft en toppenvecka! Kram Nettan

2009-11-19 @ 10:00:04
Postat av: Maggan

Välkommen hem, skönt att du har haft det bra, välbehövligt och nyttigt att vara borta ibland för alla i en familj, ser fram emot lite bilder, ha det gott.

2009-11-19 @ 10:53:59
Postat av: Angelica Karlsson

Ni verkar ha haft det jätteskönt=)

Välkomna hem till Sverige igen då.

Ser fram emot bilderna,så man kan drömma sig bort lite.

Mvh Angelica

2009-11-19 @ 13:00:13
URL: http://angelicasfamiljeblogg.blogg.se/
Postat av: tina

Välkommen tillbaks till bloggvärlden!

Kul att se dig här igen=)

2009-11-19 @ 21:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0