Goddagens!

Sitter och väntar på att lilla E ska vakna från sin morgon nap. Sedan ska vi till Lida och Filippa och leka en stund. Nu är det inte långt kvar till bäbisen där ska komma. Hoppas att de ska hinna flytta in i det nybyggda huset först bara.

Vi hade egentligen ttänkt åka till Emaus idag, det ska visst finnas nya ungar bland en del av djuren där. Men regnet hänger i luften så vi styr om det till imorgon istället.

Kom och tänka på att det var länge sedan jag la upp middagstips och veckomenyer. Måste sätta mig och göra det idag. Jag har haft dålig inspiration och lust till att laga mat den sista tiden, så en veckomatsedel skulle verkligen vara toppen.

Idag blir det ialla fall ungslax med solskensmos.

Här är ett ungefärligt recept. Helt påhittat av moi, men väldigt gott. Variera det hur du vill. :)

Fridas lax

* 4 portionsbitar lax
* 1 stor creme fraiche (light går bra)
* 1-2 msk fisk och skaldjursfond
* dill
* ca 3 msk bostongurka
* 2 msk ketchup eller chilisås
* salt och peppar
* lite socker för att runda av syran.

Lägg fisken i ugnsform, rör ihop allt annat till såsen och häll över fisken. In i ugnen i ca 20 min på 200 grader.

Gör solskensmoset under tiden. Koka potatis och några morötter i bitar. Klicka i smör/margarin och mjölk till ett mos och krydda med salt, vitpeppar och jag har alltid örtsalt.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Funderade också på om vi skulle ha lax idag, ska nog ta och testa din underbart goda variant :-)

Kram

2009-05-14 @ 10:35:45
URL: http://lisajagdell.blogg.se/
Postat av: Maggan

Låter gott, det ska vi prova! kram.

2009-05-14 @ 11:19:22
Postat av: Thessan

Vi var på Emaus i tisdags. Kycklingar, Killingar å kaninungar fanns det. Hugo red för första ggn:-)

2009-05-14 @ 12:08:26
Postat av: Angelica

Låter smaskigt!

2009-05-14 @ 13:26:09
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Tina

Tyckte jag lät väldigt GOTTIGT!! Måste prövas=)

2009-05-14 @ 22:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0