Räkna pengar


Linnéa samlar in varenda slant hon kan hitta. Det är julklappspengar, spargrispengar, upphittade pengar och andra bidrag som hon nu har räknat ihop för att kunna finansiera sina glasögon.

700 kr skulle hon få ihop. När jag frågade på Speacsavers sa de att det skulle kosta 695 kr. Och jag trodde nog inte att hon skulle få ihop den summan på två dagar.

Men nu är pengarna räknade, hon har suttit med små högar av kronor, femmor, tior och buntar med tjugor och ställt upp i fina mattetal. Hon är en jäkel på matte!!

825 kr har hon lyckats skrapa ihop här hemma.

Så nu har jag lovat henne att vi ska åka ut och titta på glasögon imorgon efter skolan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Frida!hoppas allt är bra med dig?Hur lägger man in sådana filmer som du gör ibland. Jag gick med i bubblare men jag förstår inte vart jag ska klistra in länken i bloggen? kram josefine

2009-01-29 @ 09:57:56
URL: http://josefinebjork.blogg.se/
Postat av: linnea

vist har jag samlat myke pengar

2009-01-31 @ 08:50:46
URL: http://linneajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0