Jävla kyla

Man känner sig helt instängd när det är -15 grader.
Elias sover ju alltid i vagnen på dagarna, han vägrar sängen då. Satt o surfade för att se hur kallt det fårlov att vara när de soverute och hittade massa olika svar. En del sa -15, -20 och de från Norrland sa att deras barn alltid sover ute!
Hade tänkt att lägga ut honom men ångrade mig och försökte somna honom inne. Det gick efter en lång stund med vällin, ligga själv, ligga brevid, bära på osv... Och så sov han i 30 min!! Skitkul.

Senare får han sova ute. Annars blir hela dagen helt galen.

Har ialla fall pälsat på tjejerna massa så de är te i det vackra vädret.  Och här sitter jag, gräsänke utan mat i kyl o frys. Hur ska man hitta på något med bara glass i frysen?!

Jocke ringde och jag fick klagat över hur dålig hans shopping/planering var sist. Han handlade innan han åkte iväg i söndags. Och så fick jag veta att han kommer först IMORGON. Men han erbjöd sig att åka till MAXI och handla så jag inte behöver ut med alla tre till ICA i kylan.

Men nu fick jag så dåligt samvete att han ska avbryta sitt lekande och åka och handla. Har försökt ringa och säga att han inte behöver, men det är bara upptaget.

varför har man alltid dåligt samvete över något?

Kommentarer
Postat av: lollo

flickorna kan var här om du vill handla :)

2009-01-05 @ 10:58:24
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godmorgon & Godfortsättning!:-) Äntligen har vi internet igen efter en veckas frånvaro!..Det dåliga samvetet..känner såå igen mig..har funderat & jobbat på det länge. Är man en ansvarstagande,godhjärtad,omtänksam

2009-01-05 @ 11:18:25
Postat av: Anonym

Oj,då råkade visst sända iväg det lite för tidigt..forts.snäll,empatisk etc så drabbas man oftare av detta besvärande dåliga samvetet för allt & alla...Jag får nog ta & maila dig istället,detta utlägg kan bli väldigt långt annars;-). Kram TW

2009-01-05 @ 11:39:08
Postat av: Lovisa

Det är för kallt nu.. Man vill ju inte gå ut :|

2009-01-05 @ 11:46:58
URL: http://lovisabengtzen.blogg.se/
Postat av: Frida

Lollo: Tack! Nästa gång kanske?



Therese: Maila mig gärna! Vill höra hur du mår. :-)



Lovisa: Ja lite för kallt. Men i solen är det skönt.

2009-01-05 @ 13:01:15
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: lisa hanfelt

Jag hade samma tanke om att sova utte men jag bedda i mina små ordentligt och lade de i vagnarna. De sover som stockar där ute så det går nog bra... Vi vakna i morse utan vatten. Kul va. Andreas fick ut och värma slangen med en värmepistol. så vi fick vatten i köket i varje fall. Sen stack han till jobbet. Tänkte höra om det går att leka i morgon eller övermorgon. Saga tyckte det skulle vara kul... Andreas och jag är lite snoriga så du får övgöra om det ens är okej..

Lisa

2009-01-05 @ 13:38:58
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Tina

Usch ja vad kallt. Ska vara inne hela dagen tills jag är tvungen att gå ut när jag ska jobba:)

2009-01-05 @ 14:21:09
Postat av: Sofia

På förskolan där jag jobbade sov barnen alltid ute i sina vagnar, även i 15 minusgrader. De var aldrig kalla när de vaknade :) Vi klädde dem i fleece eller ull-underställ, sockor/fårskinnstofflor, mössa och vantar och la dem i åkpåse med en extra filt om det var riktigt kallt. Drar man upp suffletten på vagnen och ställer den vindskyddat så blir det varmt och gosigt! Men vi var noga med att kolla så att inget barn hade tagit av vantarna för då kan man lätt bli kall om fingrarna.

Våra barn sov gott och var sällan sjuka :)



Men jag förstår att du är orolig... Det är jobbigt med så kallt väder!

Ha en mysig inne-dag!

2009-01-05 @ 14:26:04
Postat av: ida

Jag satte precis Nellie i selen och promenade från Lisa. Hon sov som en klubbad! Var lite kall om kinderna men varm i övrigt :-)

Jag tycker det är mycket lättare att gå ut å gå om det är kallt ute! Mycket mysigare! Och har man dem på magen så fryser man ju inte själv heller.. haha

2009-01-05 @ 15:07:28
URL: http://idathylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0