YES!

Lille Prinsen åt fint en liten flaska (100 ml) välling i mammas famn. Så gott! Ligger där och tittar storögt mig i ögonen medan jag sjunger: "I ett hus i skogens slut..." om och om igen.

Känns i brösten dock, att man ammar väldigt lite.... *ojojojoj, ajajajaj*
Det finns ialla fall massor för nattens amningsmaraton. Men vem vet... I natt kanske är NATTEN?



Ikväll har jag varit riktigt ledsen.
Många tårar har rullat, och ögonen känns tunga och lättgråtna.

Hamnade av en slump på en blogg där en ung vacker kvinna förlorat kampen mot cancern. Att läsa mammans blogg var för svårt.... Ingen mor ska behöva överleva sina barn.

Kändes läskigt eftersom jag precis i eftermiddag just tänkte på detta.
När vi kom ut från ICA låg det en ung kille (antar jag) mitt i korsningen ICA/JENNIES och hade antingen blivit påkörd av en bil eller kört vält med moppen. Eftersom barnen var med ville jag inte gå fram, men läskigt eftersom han låg där bara hela tiden, ingen flyttade på honom, men man såg att det var blod och han låg så stilla.

I den stunden tänkte jag så på hans föräldrar, undrar om de vet om att deras lille son ligger där. Usch måste det ha gått bra!!
Men jäkla ungdommar som inte har vett i skallen!
Han hade ingen hjälm...

Tänker tillbaka och minns hur jag körde på min Push. Med hjälmen på tills man kom utan synhåll från hemmet, sedan åkte den av. Oftast.
FAN vad DUM man är när man är ung.

Tänker på den unga killen och framför allt på hans MAMMA.

Uppdaterad:
Läste precis i tidningen att det var en man i 45 års åldern som hade kört vält och fått allvarliga skallskador.

Nästan ännu värre att det inte var en "dum" 15 åring utan en vuxen man som borde veta bättre. Tänk vad man kunde undvika bara man hade hjälm.
Bara det att använda cykelhjälm. OM jag skulle få för mig att börja cykla, skulle jag köpa mig en hjälm. Hur muppig man än skulle se ut. ;)
Vi vuxna måste föregå medgott exempel i dessa fall.

Såg i fredags två unga killar på en cykel, båda utan hjälm och en av dem satt på styret.

Kommentarer
Postat av: louise

hej gumman !! de va janne panna ... hmm borde lärt sig att ha hjälm vid 45 års åldern ? men de kunde lika gärna vart en 15 åring de spelar ju ingen roll de är lika hemskt oavsett ... syns imorrn puss

2008-09-21 @ 21:51:50
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: frida

Louice: Ja jag såg precis det i tidningen! Precis, 45 år, då borde man veta bättre! Hemskt ialla fall.

Ses sedan.

2008-09-22 @ 06:26:47
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: ida

Hej... Har oxå läst den där bloggen.. Uff... Var tungt! Blä..



Läste även tjejens som hade cancer.. Vad positiv hon var! Men uff... får klump i magen



2008-09-22 @ 08:05:24
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Frida! Det var längesedan..fin blogg du har :-) själv har jag ännu inte fått tummen ur..saknar energi för tillfället. Men det är alltid lika trevligt att läsa din! Det låter som en oerhört emotionell & sorglig historia, usch ja...Angående cykelhjälm,så gjorde jag faktiskt slag i saken & införskaffade en här i Stavanger, är så nöjd trots "mupp utseende" ;-). Det känns numera lika självklart att bära hjälm vid cykeltur som att använda bilbälte vid bilfärd. Nu fattas det bara en skidhjälm oxå, skäms när jag tänker på att jag vid mina 2 skidsäsonger inte bar hjälm en enda gång..ingen vidare förebild vad gällde det iaf. Men som sagt det är aldrig försent :-). Sköt om dig! Kram Therese

2008-09-22 @ 09:41:29
Postat av: frida

Therese: Vad roligt att "se" dig igen! Hur mår du?? Tänker på er ofta och undrar hur ni har det. Maila mig gärna: [email protected]

2008-09-22 @ 12:26:51
URL: http://fridajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0