Gomorron!

Vaknade till ett grått och tråkigt väder. Men här är humöret på topp. Tjejerna har kusinen Ella på övernattning och de satt i överslafen och fnittrade när jag och Elias gick upp vid sju.
Alice och Ella har så kul ihop. Lika som bär på alla sätt och vis är de.

Igår var det bättre väder och jag hade vänner här hela dagen. Började tidigt på morgonen med att göra en jättegryta med soppa som fick stå och småputtra i flera timmar. Vid 10-tiden kom Angela och lämnade sina två barn som jag och Brynja skulle passa medan hon var på begravning. Det var fint väder så vi gick till lekplatsen där alla andra vi känner var med. :) Såna dagar är det mysigt att bo här med all gemenskap.

Efter ett tag gick de flesta med hem till mig (Lisa, Jennie, Brynja, Louise och barn) där vi åt soppa med färskt bröd på altanen. Barnen åt korv o bröd och lekte i lekstugan. Angela kom och hämtade sina barn och jag la Elias för att sova middag. Sedan satt vi och fikade och tjatade i några timmar tills det blev eftermiddag, alla barn vaknade och fortsatte leka i trädgården. Vi tog en öl i den varma eftermiddagssolen och bara hade det gott. Svägerskan Malin kom med Ella och för att hämta upp Fredrik (Jockes bror) för de hade åkt på en shoppingtur till Tyskland och kom hem där på em/kvällen.

Det var en heldag ute med goa vänner. Och ikväll blir det klackarna i taket och stor tjejfest hos Anna här på gatan. Ska bli så kul! Alla är laddade till max. ;)

Vad hittar ni på idag?

Nu ska jag fixa amerikanska pannkakor till tjejerna.

Kommentarer
Postat av: Tina

jag och min syster hade tänkt åka på lite loppisar men det hade jag glömt att säga till sambon. Vi har bara en bil och den behövde han till jobbet:)

Blir nog att hälsa på mormor och morfar istället. Till kvällen blir det grillning (om vädret tillåter) med syster och hennes kille.

ha en superfin dag och en kul kväll!

2010-05-15 @ 09:14:10
Postat av: Lisa

Tack kära du för igår!

Hade verkligen en toppendag :)

Ses ikväll, kram!

2010-05-15 @ 09:35:29
Postat av: Ida

Låter som ni hade en helt ljuvlig dag ni med! :) ska bli sköj ikväll!!! Kram

2010-05-15 @ 10:00:11
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0