Förbannar plankan!

15 min efter första yogapasset har jag svårt att lyfta vattenglaset. Imorgon jag skylla allt på plankan.
(Man står som i en armhävnning och går sakta ner mot golvet.) Plankan återkommer ofta. Och det är nog den som kommer kännas värst på mig.

När man håller på känns det inte för jobbigt. Jo, eller nja vissa övningar är jobbiga. Men det är inte så att man inte orkar och DET gillar jag! Sedan är det ingen stress, bara stillsamt och skönt.

Jag tror att detta är något för mig!

Sedan när det var avslappning och Anna (instruktören och min goda vän) sätter sig bakom mig och trycker, masserar på mig hade jag ju lätt kunnat somna! Lovley.

Det värsta med att träna, förutom träningsvärken då, är att man blir ju vrålhungrig efteråt. Mitt goda hälsobröd var fortfarande varmt och det smakade ljuvligt med en ostmacka. Men det känns fortfarande som jag skulle kunna äta mer!
Som en god brittisk vän sa: I could eat a horse and chase the rider!

Tror nog att detta får bli första inlägget i "Nya livet". Känns bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0