Gi eller något

Jag har ju startat (mest eftersom J håller på) att hoppa socker och kolhydrater. Inte en strikt GI-diet för jag äter all frukt och grönsaker som man säkert egentligen inte får. Men annars blir det för tufft. Denna veckan har sett ut ungefär så här:

Måndag:

stekt falukorv 2 stekta ägg
fruktsallad med keso
ugnsstekt lax med räkröra och sallad
kokt ägg, skina och ost

Tisdag:

Omelett med skinka
pesto och vitlöksfärskostfylld kycklingfilé i bacon+ vitlökssås och sallad
fruktsallad med keso
?

Onsdag:

fiberhavregrynsgröt med blåbär
kebabsallad
fruktsallad med keso
ugnsstekt kycklingfilé i medelhavssås med sallad
2 kokta ägg, räkor och majonäs

Torsdag:

Stekt falukorv och 2 stekta ägg
gårdagens kyckling och sallad
1 st dajm (ajajaj!)
fruktsallad med keso
grillade kycklingspett
fruktsallad med keso

Det enda som jag tycker är lite jobbigt är att jag är sötsugen, men så är jag ju van att äta kakor och choklad varje dag, så kroppen har abstinens nu. De första dagarna kände jag mig lite kraftlös i kroppen, men annars ok. Men man tänker ju på mat hela tiden och funderar på vad man ska laga, som funkar utan tillbehör som potatis, pasta osv, men som ändå kan funka att lägga till för barnen. Men det är en utmaning och dem tar jag på stort allvar. Får nog synda en del i helgen bara eftersom jag ska på stort kalas på lördag, men jag ska försöka att inte förstöra för hela veckan.

Det känns faktiskt som om det händer grejjer med kroppen. Jag hoppas det så man får lite motivation när man faktiskt kämpar så. :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Gud vad duktigt! Jag skulle lixom inte få ihop det... Så här har det sett ut hos oss med middagarna:



söndag: pasta med skinksås

måndag: pasta och köttbullar (jag åt bulgur istället)

tisdag: pasta o falukorv

onsdag: barnen åt hos en kompis, jag åt keso med lite yoghurt o musli

torsdag: varma mackor



Hopplöst fall!

2009-09-03 @ 22:16:19
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0