Ytligheter och annat

Usch, mitt "JAG" är i botten idag.

Kände för en liten shoppingtur på em och eftersom Jocke var hemma passade det bra. Tänkte hitta något fint att ha på mig till lördagen. Hittade en massa fint och in i provrummen bar det.
Kom ut med låg självkänsla och den sjönk för varje affär jag gick in och ut i.
Inget passar eller sitter snyggt.

Jag bor i leggings och klänning/tunika och har gjort i 2 år snar. Ickegravid och gravid. Älskar det i och för sig men det hade varit roligt med lite annat med. Ett par snygga jeans..... *drömmer*

Nä nu jäklar är det slut på undanflykter! Elias är snart ett år och jag är en lat jäkel som inte får ändan ur huset!

Så på måndag startar jag projektet "Mitt nya liv". Ni får hänga med via bloggen och peppa mig!
Det ska bli promenader gärna 7 dagar i veckan. Inte barnvagnspromenader utan på med träningskläder och bli svettig-promenader.

Eftersom min man är hemma på konstiga tider så får det bli tidiga morgonpromenader så jag är hemma innan kl 9 igen. Men nu ska det bli av! Dessutom ville min man gärna vara med. Han ska tappa 2-3 kg så vi ska peppa varandra. Jag behöver många sparkar där bak tror jag.

Jag kan erkänna att jag aldrig ahr gjort något för att tappa kilo så detta blir nytt. Men banta är inte min grej så det ska ske med raska promenader för det är mest att jag vill få muskler och inte vara lika dallrig. ;-) Men 5-6 kg gääääääärna!

Måste skaffa batteri till vågen innan måndag med så jag vet vart jag startar. En stegräknare hade varit kul med, peppar sig själv bättre. En bra födelsedagpresent, eller så kan jag låna den jag gav Lisa i 30-års present? ;-)

Måndag får det bli! Imorgon är det ju kalas och massa fika och på lördag är det fest. Så söndag åker vi och storhandlar nyttigheter för mitt nya liv. Ska lova mig själv att äta minst en frukt varje dag med. Det händer aldrig. Och grönsaker. Frågan är hur jag ska klara av att hålla igen på fikabrödet.....

Så nu ska ni vara snälla och peppa mig så jag inte lägger av med en gång.

Kommentarer
Postat av: Thessan

Promenader tror jag på å det ska har jag oxå tänkt fast för min del blir d nog m barnvagn men går man m tempo så blir d ju extra jobbigt om man har en vagn m en Hugo i. Å H hejar gärna på... Tänk tallriksmoddellen Frida!

2009-01-20 @ 20:47:41
Postat av: Anna T

Känner igen det där, paniken efter provrummen :( jag hänger på, jag startar också mitt nya liv på måndag igen. Jag ska minsann också komma ut på morgonprommenader, fast med L i vagnen. Så här har du en som hejjar på dig och mig själv :)

Men du Frida glöm inte att du har tre underbara barn som din kropp har bärt fram. Bra att tänka på när man blir för nere...

Kram

2009-01-20 @ 21:00:33
Postat av: Frida Jensen

Tack tjejer!



Jag ska bara äta bättre och promenera, det kommer nog göra susen!!



Och jag älskar min kropp som burit dessa tre underbara barnen jag har! Är så tacksam och glad över att min kropp har fixat det så bra 3 ggr. Men nu får den gärna blir lite fastare efter alla kilon upp och ner. Tänk att den har kunnat öka så mycket i vikt alla gånger? Det klart att det blir lite slappt då.;)



Tack för peppningen och lycka till till er med!! Vi får kämpa tillsamman ok?

2009-01-20 @ 21:11:05
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: lollo

hej!! du vet att jag är med på morgonpromenaderna om du vill !! J är ju alltid hemma så dax ... kram

2009-01-20 @ 21:25:20
URL: http://louiceee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0