Hej hopp!!

Full med energi är jag!! Härligt.

Har hunnit med en morgonpromenad 7.30-8.40.
Steg: 7919
Km: 5,54
kcal: 336,1

Efter det var det dusch och frukost. Sedan la jag Elias i vagnen. Han har inte somnat den senaste tiden vilket varit lite jobbigt för det är ju den stunden jag fixar här hemma och mig själv. Men idag somnade han och sover ännu!! Snart 2 timmar. Kan bero på att han sov helt kasst i natt. Han åt välling 21.30 och 00.30 och sedan har jag varit uppe 10 ggr och lagt honom för han vaknar och ställer sig upp och är ledsen. Antagligen mycket som han bearbetar i sömnen nu. Men jobbigt är det.

Ialla fall har jag under den här tiden hunnit städa nere. Så behövligt! Plockat på tjejernas rum och slängt massor! Dammat, dammsugit och skrubbat toaletten. Tvättat och lagt in tvätt. Så ni förstår hur jag har varit effektiv!

Så när min prins vaknar ska jag bara gosa och leka med honom innan vi åker till ICA för att handla lite innan det är dags att hämta tjejerna kl 13.

Tror det goda humöret och energin kommer av det fina vädret. Idag var det strålande sol redan på morgonpromenaden. Då kan man itne bli annat än glad.

Det enda negativa just nu är min j-kla fot. Jag har gjort något med ledbandet runt fotknölen och har ständigt ont och är svullen där. Det känns mindre när jag har varit igång men så fort jag är stilla en stund och foten stelnar gör det vansinnigt ont. Nu är det även något vajsing med höften. Höll på att få huggnade kramper inne i höften när vi gick idag. Louise retar mig och säger att jag är för gammal. Börjar nästan hålla med...

Vad gör ni andra idag?

Kommentarer
Postat av: Thessan

Här har vi hunnit med skottning av två uppfaerter eftersom vi e husvakt, promenad, inhandling å lek med Herr H. Nu är det strax dax för lunch å sovning för H, men jag tror att jag länger mig hos honom å sover ett tag till. Ja, tänk om han återgick till att sova hela natten...

2009-02-23 @ 11:49:23
Postat av: Frida

Thessan: Sover Hugo dåligt med? Går han nu?

2009-02-23 @ 13:40:33
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Thessan

Han har tagit några steg men jag vet inte om jag vill kalla det att han går. Han sover allra bäst om han får sova med ngn hos sig. Han kommer även inkrypande till oss på natten när han har vaknat. Ibland tror jag nästan inte att han hinner vakna förän han har klättrat ner från sin säng å in till oss:-). Han kommer du hur glad som helst å vill ha gos... Men jag har tur som kan slummra lite med honom på dagarna. Är det full fart på Elias nu eller e det stapplande steg?

2009-02-23 @ 17:45:01
Postat av: Carin

Idag tar jag det lugnt efter en måndag på jobbet, det betyder lite mer liv och omställn än vanligt. Men helt ok dag, dock tunga besked från en av våra kunder, men det är sådant som hör jobbet till.. Ingen sol här, helgrått, mamam sa att sola sken i Ua också..lyckos...pöss

2009-02-23 @ 19:19:53
URL: http://www.nogg.se/tiora
Postat av: Frida

Thessan: Har han egen stor säng eller hur går det till? Låter mysigt att han kommer krypandes.

Elias tar det rätt lugnt med gåandet. Han tar också några steg då o då, men kryper mycket hellre. Tror att han glömmer av det där med att gå och rätt som det är så är det roligt att försöka lite, men han har så bråttom så han springer och kastar sig så man måste vara beredd.



Carin: Ja måndagar brukar alltid vara lite "jobbigare" än andra dagar på fsk. Föräldrarna hinner sabba på helgerna! hihi ;-) Vad då för kunder? Jag fattar inte?

2009-02-23 @ 19:47:30
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Thessan

Ja, han har en stor säng (120) så han kan ligga kors å tvärs å sova och med tanke på att han e som en virrvelvind när han sover så e d bra med en bred säng. Snart blir våra grabbar 1 år, tänk vad fort det går. Ska ni ha kalas? Vad ska det bjudas på några tips?

2009-02-23 @ 22:03:13
Postat av: Frida

Thessan: Ligger han kvar i den när han ska somna eller får ni ligga med honom? Ja det blir kalas här nästa söndag. Och det blir nog tårta, bullar och kakor som bjuds tänker jag. Gör nog ingen tårta bara till honom, han har ju smakat en del sött så han får nog äta vanlig tårta med oss andra tror jag. :-) Hur gör ni? Vilket datum var det H fyller?

2009-02-23 @ 22:12:44
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Thessan

Grrr. Hade skrivit ett lång onlägg så gick det inte att lägga ut det...

Jo, vi ligger hos Hugo när han ska somna. Pratr lite, läser ngn bok ibland eller så. Vi vill att bokläsningen så småningom ska bli en rutin för oss. Inatt kom han in till oss redan strax efter midnatt när jag precis hade somnat. Å han tar upp hela våran säng. Tur att han inte e längre än 80cm eftersom han har huvudet vid mitt huvud å föttrna vid Kajs huvud eller tvärt om, hmpf.

Hugo fyller 1år den 14 mars å vi har tänkt förmiddagsfika, kommer ni? Hugo har inte fått ngt sött ännu, iaf inte medvetet, så jag hade ju hoppats få lite bra kalastips ifrån dig... (Hoppas att detta går nu...)

2009-02-24 @ 10:19:13
Postat av: Thessan

Nu gick det, Jippi! Oj, vad många inlägg av mig denna ggn.. Sorry att jag tar upp ditt space!

2009-02-24 @ 10:20:47
Postat av: Anonym

Hej igen;-) Det låter som du kan ha överansträngt foten? Kanske behöver du nya skor/inlägg? Kan bero på felbelastning av foten & därmed påverkar d även höften? Värt att undersöka,lycka till & hoppas d går över snart!! Längtar såå själv till den dagen jag kan promenera i normal/snabb takt igen:-)& då med barnvagn;-)! Ha en fortsatt toppendag!

2009-02-24 @ 12:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0