Vår dag

Hjälp vad slut jag är. Eftersom jag skulle göra min första öppning på fsk idag har jag sovit så dåligt. Oroat mig för att sätta igång larmet och att barnen ska vägra komma till mig. ;) När jag väl somnade vaknade jag två gångeri timman, sedan kom ELias in i vår säng och vid 4.20 gick jag upp för att alarmet inte skulle väcka honom igen.

Var på jobbet 5.40 och fick vänta på första barnet i 40 min. Långa tråkiga minuter när man är på en annan avdelning där man inte känner sig hemma. Men det gick toppen. SÅ nu var det gjort med. Och det känns gott att ha gjort det så man vet hur det funkar med larm och så.


Barnen har haft studiedag idag så Jocke tog med alla tre in till sin mamma på sjukhuset. Hon är jättedålig nu och  har fått en morfinpump. Och på de senaste plåtarna visade det sig att tumören sprider sig rejält och att det går fort. Hon var jättedålig och knappt kontaktbar när de var inne.

Ett par timmar senare hade sjukhuset fått kalla på hennes sambo som åkt hem en stund för hon försämrades igen. Jocke har pratat med en sköterska idag, men de vill och kan inte säga hur lång tid hon har kvar, men att det försämrats fort de senaste dagarna.


Idag när jag kom från jobbet var en journalist och en fotograf från från Bohuslänningen här för att göra en stor grej med Jocke. Tydligen ska det vara två sidor i lördagens tidning om honom. De var här i två timmar och det ska bli väldigt intressant vad de ska skriva. Hur mycket har man att prata om?! De hade verkligen gått igeom hela hans fotbollskarriär och fotat en del. Så på lördag får ni läsa tidningen. Hoppas att det blir bra.

Kommentarer
Postat av: Angela

Usch vad hemskt med Jockes mamma, Massa styrkekramar till er å hoppas du får sova bättre inatt! Hoppas att ni kan på fredag för vi saknar er å Theo vill inte åka till lek å bus utan Linnéa å Alice

2010-03-17 @ 21:25:03
Postat av: Tina

Usch vad hemskt med svärmor:(

Tankar &styrka.Kram tina

2010-03-17 @ 23:50:08
Postat av: Ida

Fy vad jobbigt!! Hur e det med Jocke då? Hoppas hon slipperhs ont i allafall! :(. Spännande med bohusläningen, ser jag framemot!!! Ha en bra dag på jobbet! Kram

2010-03-18 @ 07:12:09
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0