Ute-städat

Dagen började med lunch och fika hos vännen Anna.

När Elias sovit en stund gick vi ut i eftermiddagssolen. Otroligt vad skönt det är när våren kommer! Idag har jag fått riktiga vårkänslor och vill röja undan allt skräp som kommer fram efter vintern. Två fulla sopsäckar med bröte och så fick jag undan alla pulkor, bobbar, stjärtlappar och annat vintrigt.

Vi fick letat upp lite ris att "påska" med också. Och det får stå på utsidan med fjädrar i. Så är det ingen som behöver få allergiska anfall.

Imorgon ska jag fortsätta med röjandet i lekstugan tänkte jag. Och även bilen ska få sig en omgång invändigt. Hoppas bara att det blir fint väder.

Nu blir det  yoga om en timma.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hihi.... Tack för inlägget men det är inte för att vi är "isolerade" om vi vill flytta ;-) . Tycker snarare det är skönt att bo där man inte springer ner varandra :-) Som du vet har vi inga bekymmer med att ta bilen upp till Hälle emellanåt om vi vill ha lekkompisar, vi e ju mer än flexibla av oss!... ;-)



Menar mer att det inte finns nåt att göra här och inget att se på .. Inte en kotte ute på byn om man vill se folk .. Aldrig nåt som händer... Lite mer liv och rörelse skulle va fint!! :-)



Men men! Det löser sig!

Förresten, visst har ni fått tillbaka den röda överdragsjackan av oss? som vi lånade till Nellie? För byxorna har jag kvar här. Eller ska jag leta mer? :-)

2010-03-30 @ 18:17:41
URL: http://www.idathylen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0