Mycket nu

Det har varit mycket de senaste dagarna och blogglusten har inte infunnit sig.

Att Joakims mamma är borta känns konstigt. Och även om man var inne och såg henne, kände henne har man nog inte fattat det ännu. Man kommer på sig ibland mitt i vardagen att tänka på henne och att hon är borta.

Ibland får vi ett ledset samtal från hennes livskamrat och då känns det riktigt tungt. Att höra en ensam vuxen människa må dålig, att gråta gör så förbannat ont. Och att man inte kan göra något åt saken. Att såren måste få läkas, att man måste gå igenom det. Detta som ingen ska behöva göra så här tidigt i livet.

Det går väl så länge man håller sig sysselsatt som han säger, det är mycket som ska göras. Men så vänder han sig om och ser något som var hennes. Ett par strumpor, en kam... och så faller man ner i djupet igen.

Jag har fått uppdraget om att göra dödsannonsen till tidningen så det har jag suttit med. Och musik till begravningen. Så mycket vackert det finns. Jag har lämnat förslag till inledningsmusik, psalmer, solosånger och avskedsmusik. Det kommer att bli en vacker men svår begravning. Som antagligen kommer att bli den 9 april.

I natt vaknade jag av att det luktade magsjuka om mig. (Jag har en konstig näsa för sånt där) Kände inget och somnade om. Vaknade en gång till med samma lukt, men somnade om och vaknade vid 00-tiden av att det bubblade i magen. Inte ont men jag fick rusa till toa. Där satt jag ett tag och mådde skitdåligt. Kräktes inte, men fick tömt hela magen och höll på att svimma på köpet.

Eftersom E hade kommit till vår säng ville jag inte tillbaka dit utan la mig med täcke och kudde på hans matta. Det blev inte mycket sömn. Kroppen domnade och gjorde ont hela natten på det hårda underlaget! SÅ när de andra gick upp fick jag tillbaka min säng och där har jag isolerat mig ända fram till kl16 då J var tvungen att åka. Jag ahde liggont i hela kroppen och tog en dusch. Nu har jag bara huvudvärken kvar. Men inget mer illamående eller symtom sedan toabesöket i natt. Jättekonstigt. Eller så var det något dåligt med kebaben jag gjorde igår kl 20.30 när jag var vrålhungrig?

Nu ska jag ta en kopp kaffe för jag tror att huvudet längtar efter koffein.

Och jag är tacksam över att mina barn kan sysselsätta sig så bra på egen hand. Elias har jag bara sett idag inte rört honom och det värker i mig och jag saknar att krama och pussa på honom!! Ja tjejerna med, men de är inte riktigt lika gosesugna nu för tiden. ;)

Jag som skulle åkt till Överby och shoppat lite vårkläder till barnen idag. Jaja jag hoppas hinna med det i slutet av veckan. Håll tummarna att det inte blir mer magsjuka eller vad det nu är.

Kommentarer
Postat av: ida

uff stackars dej! Verkar ju varit en ganska mild variant i allafall!!!



haha.. det där med lukter e ganska kul. Har nog aldrig känt att jag luktat magsjuka själv, men känner igen magsjukelukten direkt om det är ngn annan som har den (som på jobbet speciellt), eller hemma med Nellie. Man känner det på både spy å bajslukt! haha... Konstigt men det slår aldrig fel!



Hoppas du kryar på dej fort! Det ska ju tydligen bli varmt!!!! Weoho

2010-03-23 @ 17:48:07
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Frida Jensen

Ja det är lite mysko faktiskt. Att jag kan lukta mig till sånt där innan det faktiskt är. Som när Linnéa har feber känner jag det på lukten innan jag känner på henne. Häxa.

2010-03-23 @ 18:11:06
URL: http://fridajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0