Min dag; fika, skit-cancer, pannkakor och kärlek...

Idag var det mamma-barnfika hos Anna där det bjöds på jättegod nyttig pastasallad. Mysigt hade vi det. Däremot har Elias blivit en liten tvär kille så fort vi ska gå någonstans. Det slutar alltid med att han vägrar klä på sig och ropar: Nä stanna hemma! Det blir en jobbig kamp.
Men han somnade gott i sin säng hemma efteråt och sov i nästan två timmar. Jag och Jocke satt och pratade om hans mamma och hennes situation. Hon ligger inne på NÄL igen. Joakim var med henne där i natt, då hon fick åka in med ambulans. Svårt att andas och samlar massa vätska. Så nu är hon där och prover tas. Hon har lågt blodvärde men ingen vätska i lungan. Får se hur det blir. Men Joakim och hans storebror åkte dit på fm igen. Och deras lillebror med familj åkte ner från Nyköping i dag med för att stanna över helgen. Farmor har inte ens sett deras lilla Ellie, så detta blir bra. De skulle egentligen komma ner nästa helg, men eftersom hon blev så dålig igår ville de inte vänta. Men Jocke tyckte redan att hon var mycket piggare idag igen.

Tjejerna hade med sig två kompisar hem och vi lagade pizza. (Jag stod i mot och åt inte) Jag och Elias gick hem till Louise och Mathias för lite kaffe och lek.
Sedan var det stora tårar ett tag hemma över något jag inte ens minns. Jag försökte steka pannkakor och eftehan skrikit en stund på golvet kändes det verkligen som om han hade svårt att komma ur det. Så jag tog honom och satte honom i soffan och sa att han skulel sitta kvar tills han gråtit färdigt. Han sprang efter och fortsatte, jag tog tillbaka honom till soffan (brände bara en pannkaka under tiden) och sa till honom att gråta färdigt och när han var klar kunde han komma till mig och äta pannkaka.

Jajemen!

Jag slutar aldrig förvånas över den ungen. Han verkar vara så klok. Han är inte ens två och inte mer än två äpplen hög  men förståelsen är desto större.

-Ja mamma snyftande han. Satt kvar i soffan en stund, men slutade gråta med en gång. Och efter ett par snyftningar säger han: -Klar nu mamma.
- Har du gråtit färdigt?
- Mmmm
- Kom då ska du få pannkaka. Nu var du duktig kille!
- Mmm bra mamma.!
Och så kramades vi gott. Och han åt 4 pannkakor!

Sedan tog vi ett härligt långbad tillsammans. Nu äter jag fruktsallad med valnötter. Gott, men inte jättemättande. (Jag kunde tom stå emot pannkakorna.)

Kommentarer
Postat av: Tina

Gud vilken härlig och duktig son du har!!



Men fruktansvärt med din svärmor, lider med er

Tänker på er!

2010-01-14 @ 23:26:24
Postat av: frida j

Tack Tina!

2010-01-15 @ 09:09:31
Postat av: Ida

Uss... Jeeeeevla skitcancer som sagt!! Hur går det med sötsuget? Frukten brukar dämpa iofs!!

2010-01-15 @ 09:28:14
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Maggan

Elias är en going! skrev ett långt inlägg här igår som försvann, man ger upp då men ska försöka samman fatta vad jag skrev ,känner med er när det gäller svärmor, min pappa gick bort en vecka efter sin 50års dag och min kusin på sin 22årsdag i lekumi hans pappa min farbror två år efter i samma sjukdom och flera släktingar med dom själv trodde jag och läkarna att det var min tur för två år sen då dom hitta en tumör stor som ett barnhuvud på min ena äggstock men den vissa sig vara ofarlig tack och lov men man hinner omvärdera livet under dom veckor innan man får besked. Det gäller att leva nuet och ta vara på stunderna skriv gärna upp såna där moments med barnen det är kul att läsa när man blir äldre, tiden går så fort snart är dom vuxna och har ett eget liv.Mina tankar är hoss er .Kramis.

2010-01-16 @ 12:13:10
Postat av: Frida Jensen

Maggan: Tack! Du jag beklagar verkligen.

Men så otroligt skönt att du hade en godartad tumör. Men det var säkert en jobbig tid kan jag tänka. Jag har mina demoner med då både mormor och mamma drabbats av livmodercancer så är jag rädd att drabbas med. Men man kan ju inget göra, mer än att gå på regelbundna kontroller.



Kramar till dig!!

2010-01-16 @ 12:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0