Snö snö mera snö!

Tror att de flesta börjar blir "Mätta" på snö nu. Jag gillar snön, men jag tycker nog inte att det ska komma mer nu, den som är rätcker bra och kan ligga kvar en månad till, sedan kan det snabbt smälta undan och bli varmt, soligt och VÅR. Men det är faktiskt bara början av februari och det är en vintermånad och jag väljer hellre detta än grått och slask.

Igår var vi ute, det känns som om det var länge sedan vi faktisk var ute och lekte. Barnen vill inte gå ut när de kommer från skolan. Antar att de leker tillräckligt ute på alla raster. Men går hade det kommit massor med ny snö! Jocke har hållt på att skotta taket i ett par dagar så vi sällskapade med honom.

Elias vill gärna dra sin kompis Mathias på sowracern men det är inte helt lätt. Men han kämpar på! Och ibland vilade han bak på med. :)




Joakim skottade upp en stor snöhög under lilla farstutaket och så fick Alice och Robin hoppa från taket. Det var kul!
  

Sedan grävde de tunnel i en annan stor snöhög. De fortsätter säkert på den idag kan jag tro. Och eftersom den är precis utanför dörren känns det ok, annars gillar jag inte när de är och gräver i snöhögar. Är rädd att de ska rasa.

Nu blir det middag: Ugnstekt falukorv med grönsaker och potatismos. Bror kommer och barnen är på gång hem.

Kommentarer
Postat av: Carin

Minns de där snöhögarna det va kanonroligt, men då insåg man inte faran. Tur som sagt att det är utanför dörren. Tänk att du både spelar innebandy o skottar tak, OCH bygger tunnel..haha

2010-02-04 @ 14:52:12
Postat av: ida

Har krånglat mycket det sista, eller iaf de gånger jag försökt :-)



De är för söta de där pöjkarne!!!!!



Oh töserna med såklart!!

2010-02-04 @ 22:03:12
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Hockeymorsan

Jotack ganska mätt på snö kan man säga... skulle hellre vara där dina föräldrar är...

2010-02-05 @ 11:49:26
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0