Skottat

Den här vintern lär vi minnas som den vintrigaste vintern i vårt liv. Idag vräkte snön ner igen. Man blir inte ens förvånad längre. Barnen suckar när de ser att de snöar och längtar till våren.

Vi har haft helt galet mycket snö på altanen men nu i eftermiddags började jag skotta lite. Jocke kom hem vid halv fem och satte igång han med. (gott efter att ha skottat tak kl 7-16) Vi slet som galningar tills han var tvungen att hoppa in i duschen och åka till träningen.

Elias har fått en egen lite snöskottare och jobbade som sjutton i snön han med. Fattar inte att han orkar. Men han sa flera gånger: "Roligt detta!"

Nu kan jag villigt erkänna att det känns i kroppen! Aj. Dessutom var jag lite stel sedan boxpasset igår. Gissar att det kommer vara tungt imorgon.

Kommentarer
Postat av: ida

Kan tänka mej att barnen börjar längta! Men jag bävar lite inför när all snö ska bort... Hur blött och äckligt kommer det inte bli då? Uss..



David berättade att det är några killar som skottar snö med dem inne i Uddevalla, de har iaf tappat typ 6 kilo på två veckor.. haha. Så skottning är nog ganska bra träning!

2010-02-25 @ 20:26:54
URL: http://www.idathylen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0