Natten

har varit hemsk. Precis som de tre senaste nätterna. Vet inte vad som är felet men Elias är orolig, arg och ledsen och bara stökar hela natten.

Han vaknade tre gånger mellan 22 och 00 och nästa gång vid 2-tiden då ropade jag att han skulle komma till oss. Och så somnade han en timma och började gnälla. Jag vet inte om han vaknar för att han drömmer eller har ont någonstans, men han är ledsen för något så jag antar att han mer har ont eller drömmer. Måste det snart gå över för det tar på krafterna att inte få sova!

Minns att han sov hela nätter för några månader sedan. Vad skönt det var.

Någon gång där när jag slumrade till drömde jag en hemsk dröm. Jag var tvungen att ta mig förbi ett hinder med spindelnät och en massa spindlar. Jag var tvungen att komma igenom för att komma vidare (det var viktigt att komma fram till något jag inte minns) men efter att jag fick syn på alla spindlar som väntade på att anfalla mig, fegade jag ur. Jag vågade inte.

Senare i drömmen råkade Joakim öppna en förbjuden dörr och där släppte han ut en muterad giftspindel som stack och tog livet av en massa folk. Usch. Tänk vad konstiga drömmar man har.

Enligt en del drömtydning står det så här:

Drömtydning: Spindlar: Spindlar varslar om tur och bara gott. Fortsätt mot det hägrande målet!

Kommentarer
Postat av: ida

Uss då.



Hoppas det ger med sig. Jobbigt när man inte får sova.

Han kanske börjat drömma mycket... Hmm...

2010-02-24 @ 17:10:16
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Jessica

Det är väl ganska typiskt för en 2 åring att drömma mycket har jag för mig!! Min brors pojk är oxå 2.. och vaknar mycket på nätterna o gnäller o har sig!! Hoppas det inte varar för länge!! ; )

2010-02-24 @ 17:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0