arg som ett bi

Ja det är jag det. Sitter och riktigt kokar.

Det här med att ha en 6 åring är rätt jobbigt många gånger och den senaste tiden har vi haft våra duster mest hela tiden. (ja ibland är hon ju så klart vanliga underbara Alice) men det sliter och tar hårt på energin.

Idag fick hon bägaren att rinna över. Totalt.

Vi har sedan de varit små pratat ofta om att håret får man inte klippa själv. Flera av deras vänner har ju gjort det misstaget och därför har vi prata om det så ofta. Därför blir jag så förvånad när vi står hemma hos Louise och ska gå hem och jag stryker håret ur pannan på henne och ser en kort tofs mitt i luggen.

Det som gör mig mest förbannad är att hon ljuger mig rätt i ansiktet. Nä, hon har inte klippt sig!!
När jag blir superduper arg berättar hon tillslut att Hanna sagt till henne att klippa luggen lite, för det kommer ändå inte att synas, då får jag lust att ringa upp och skälla ut ungen efter noter!
(Eftersom jag är en vanlig människa med en del sunt förnuft gör jag såklart inte det) utan frågar om de är helt knäppa, för ska det inte synas är luggen ett dåligt alternativ.

Ååååååååå jag är galet arg, just för att ungen ljuger för mig, att hon inte lyssnar på mig. Och det har ju inte bara med denna incidenten att göra så här är det mest hela tiden. Att hon inte hör vad jag säger. Nu är hon skickad i säng och där lär hon få stanna tills imorgon. Och inget kul lär hände denna veckan för vår 6 åring.

Funderar på att prata med fröken och säga till henne att få sax-förbud i skolan.

Kommentarer
Postat av: Erica

Oj då....inte kul. Minns dock själv att jag också har klippt mig (och min kusin) ett par gånger..Min guddotter (som nu är 13 år) klippte av sig ena tofsen (hon hade alltså håret uppsatt i två tofsar) när de var hemma hos oss ett veckoslut. Jag tror att hon var i 6-7 års åldern. Sen försökte hon gömma håret överallt på en massa konstiga ställen så att det inte skulle märkas Så vi hittade hårtofsar instoppade i Jassis leksaker många månader efter det och fick oss ett gott skratt. Men jag kan säga att hennes mamma var INTE glad utan så förbannad att hon hysteriskt sökte en frissa som kunde klippa håret i nån sorts kort page samma dag...Men ljugande gör ju en jätte arg och besviken och ska absolut ha konsekvenser!!

2010-02-02 @ 18:39:54
Postat av: kickan34

man måste göra fel / misstag för att själv förstå¨. så nästa gång kanske hon tänker sig för. alla har vi ljugit nångång...

2010-02-02 @ 19:15:21
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: lukes

Nu kan du anmäla dig till veckans blogg. Tio finalister slumpas imorgon kväll så man kan anmäla sig flera gånger för en större chans. Lycka till! :)

2010-02-02 @ 19:22:26
URL: http://nattstad.se/lukes
Postat av: Ida

Oh boy... Haha... Alice då.... Jag hade oxå blivit skogstokig och reagerat som du.. Men å andra sidan, det hör väl barndomen till att göra sådant man inte får? Och ljuga för föräldrarna, cemhar inte gjort det? ;)Men hon lär ju ha lärt sig något till nästa gång i allafall. Synd att det inte var boxing för dig idag då!! :) kram

2010-02-02 @ 19:32:53
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Ida

Förresten så vill jag ju bara läsa att barnen blir snällare och lydigare för varje år som går :)

2010-02-02 @ 19:34:27
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Thessan

Minns inte att vi hittade på sådana tokigheter att klippa oss i håret... Å ljugit har vi väl aldrig gjort ;-)

2010-02-02 @ 19:44:04
Postat av: angela

Fasar för den tiden, å värre lär det väl bli e jag rädd, det e väl sant så det sägs att små barn är små bekymmer :-) jag klippte hela min kusins hår när vi var små, oj vad min moster var arg på oss! Vi får hoppas att det aldrig klipps mer hår nu hos dina tjejer!!! Kram

2010-02-02 @ 21:24:07
Postat av: Maggan

Förstår att du är arg men detta är något som många mammor får gå igenom, uch ja så många gånger som vi hitta hår på förskolan och fick möta förtvivlade föräldrar men dom gör i regel inte om det, får vara glad att det inte var ena tofsen ,en dag kommer du att skratta åt det men visst ska dom få veta att dom har gjort fel. ta ett djupt andetag och le lite, kram.

2010-02-02 @ 23:22:11
Postat av: Carin

Hmm jaa du, jag förstår din besvikna känsla när ni pratat så mkt om just detta. Du har rätt att va arg o besviken på din 6-åring nu, va det! ;) Kramen

2010-02-03 @ 17:47:29
Postat av: Sara - Alicias mamma & gravid

Söt header du har :)

2010-02-03 @ 18:30:03
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: carina

Du får tänka att det är en fas:) Lova ljuger oxå mycket för tillfället (eller förskönar sanningen) och hon är ju oxå 6 år. Man måste alltid pressa henne lite om hon berättar något för att se om det stämmer. Håller med om att det är irriterande!



Kram Carina

2010-02-04 @ 21:53:17
URL: http://www.carinasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0