Vårdag!

Den här tiden på våren är ju fantastisk!

Har haft en underbar dag. Började med att städa lite hemma. Sedan körde jag Linnéa till fotbollen och släppte Alice hos en kompis. Elias och jag åkte till mamma o pappa tog en kopp kaffe i deras trädgård, sedan handlade vi lite innan vi kom hem.

Elias sov middag och vi tände grillen. Bjöd över Louise, Johan o Mathias och vi åt grillat kött, pastasallad och kall sås. Go fika efter det och solen sken så gott. Efter en stund kom Jennie, Daniel o Leo och vi blev sittade ett bra tag.

Sedan körde jag fram bilarna och satte igång och storstädade dem. Det känns så skönt att ha gjort det! Så himla smutsiga och skräpiga har de varit länge. Tvätten har hängt ute på tork och barnen åt sen middag ute i kvällssolen nyss. Detta är livet!

Alice och Linnéa cyklade hem ifrån kompisarna. Och det var en söndrig Alice som kom cyklande med gråten i halsen. Hon hade cyklat vält en gång tidigare och skrapat både handen och knät och en gång till på samma ställe på hemvägen. Sommar ben har hon redan nu. :( Dessutom hade hon dragit ut en tand när hon var borta. Skruttan!

Nu ska de stora barnen duschas och imorgon är det tillbaka till skolan!

Elias och jag ska till förskolan och hälsa på.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Nämen, hade hon ramlat igen på hemvägen? Lilla gumman! Hoppas det inte gick alltför illa...

Ha en trevlig dag!

Hälsningar Linda

2010-04-12 @ 10:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0