Godmorgon!

Ursäkta att inläggen igår blev lite konstiga och upphuggna. Jag skickade med mobilen och det gick visst inte med ett längre inlägg utan den skickade i flera olika istället.

Idag är det slut på inskolningen för Elias och det är dags att lämna honom för första gången. Det känns lite konstigt eftersom jag har varit med hela tiden  te dagar. Men jag tror att det kommer att gå bra. Jag har pratat mycket med honom om det och han säger nu att det är ok. Hoppas att han håller det sedan med. ;) Ni ska veta att det är skillnad på sitt eget barn när man skolar in och ska lämna. Så är det bara.

Men det gladde mig massor igår när de ringde från Strumpan och erbjöd mig jobb ons, tor och fredag! Då känns det genast bättre och meningsfullt att han ska börja på förskolan. Håller tummarna att det kan bli några dagar varje vecka. Att det går att pussla ihop det.

Om det funkar bra att lämna ska jag ta en tur till Torp och handla lite "dagiskläder". Ladda förrådet med mjukisbyxor, långkalsoner och t-shirts. Det går alltid en hel del extrakläder.

Håll tummarna att det går bra idag!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Håller i tårna också, det går säkert bra och jag vet att det är skillnad att lämna sitt eget barn men det är en bra erfarenhet att ha när man möter oroliga föräldrar, det här är ju bra både för dig och Elias och en lagom start tycker jag med tre dagar i veckan.Lycka till nu!

2010-04-20 @ 10:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0