Obehagligt samtal

Idag mitt i fredagsfikan hos Louise ringde telefonen och jag fick en klump i magen när det var ett kommun-nummer jag inte kände. Tänkte med en gång att det var från skolan. Första tanken var att någon var sjuk, men det slog jag bort innan jag hann tänka eftersom ingen är ens lite dålig, så nästa tanka var att något har hänt och det var Alice fröken Helena. Jag frös.

"Det har hänt en olycka, Alice har ramlat från den stora gungan." Innan hon hinner säga mer tänker jag att hon har brutit armen eller benet. Men hon säger att hon har slagit i ansikte. Skrapat hakan och slagit pannan, men hon är pigg och de har varit hos skolsyster. Men att det var en rejäl smäll, men hon är pigg, men lite ledsen. Och fröken vill att jag ska hämta dem efter skolan för det är kanske dumt att de ska gå hem. Jag vill komma med en gång! Och jag får prata med Alice som redan står och pratar med en bekymrad storasyster. När jag får henne i luren blir hon lite ledsen, men vill inte åka hem. Hon vill vara kvar men att jag ska hämta henne efter skolan.

Jag och Elias åker dit lite tidigare och det är en pigg tjej, men med ett plåste på hakan och en en röd panna som antagligen kommer att bli blå. Lite ont i knät, men annrs ok.

Jag pratar med fröken och berättar att jag trodde hon hade brutit något och att det är lite väntat med tanke på att hon är rätt "försigkommen" av sig. ;) Och fröken förstod nog vad jag menade och sa att med tanke på hur hon ramlade var fröken också säker på att hon brutit både det ena och det andra. Så tur i oturen.

Hon hade gungat på jättegungan tillsammans med 2 stora tjejer och inte suttit med benen inne i gungan utan suttit utåt och de hade tagit mer och mer fart och inte hört när hon sa till dem att stanna, så hon flög av. Rakt i backen.

Det som oroar mig lite nu är att hon inte kunde äta banan nu hemma för det gör så ont i kinden när hon tuggar. Givetvis slängde jag mig på tleefonen till tandläkaren för att rapportera för försäkringsfrågan om något skulle vara fel. Men de har helgstängt. Typiskt! Och i UA får jag vänta tills imorgon och ringa 9.30 om vi vill ha en akuttid på sjukhuset. Och om det inte blir värre kunde vi vänta tills måndag och rapportera då. Kan ju vara så att det bara är ömt efter smällen.

Håller tummarna för det.

Kommentarer
Postat av: L

Men stackars lilla dockan då... Låter inge kul alls!! Hoppas att det känns bättre för henne snart. Massa kramar L.

2009-09-25 @ 15:03:28
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej gumman,

Vilken tur att hon inte brutit något. Hoppas det inte är nåt allvarligt med tänderna.

Krya på henne!!

Massa kramar Oss

2009-09-25 @ 15:04:04
Postat av: Maggan

Hej! igen har landat från Åland igen .Phu! har tömt flera rum på möbler då vi ska få rustat med ny toa och duch ska bli skönt nu när man börjar bli gammal som vissa påstår, ha ha! Uch vad händer grejer när man inte är hemma hoppas det har gått bra med Alice! men det är bra om du kollar upp tänderna, stackars gullungen, ha en bra helg kram från mig!

2009-09-25 @ 21:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0