Det är då fullt upp

Ja livet rullar sannerligen på. Det finns att göra och idag är inget undantag. Imorgon måste jag bara ta det lite lugnt och inte göra mycket annat är hemmagrej känner jag.

Ibland funderar jag över hur det skulle vara om jag jobbade. Hur skulle det gå till rent praktiskt? Hur skulle tiden räcka till? När skulle det städas,tvättas, lekas,badas, handlas, lagas mat, gå promenader, mysa, fika, läsa läxor, köra till olika aktiviteter? Jag vet inte.

Idag kom mina betyg från Stlhm. Jag har läst 4 kurser som jag kanske kan ha nytta av i livet. Ska jag fortsätta läsa klart till USKa eller göra något annat. Jag kommer snart få en livskris känner jag! Vad ska jag göra med mitt liv? Det är inte helt lätta tider heller att ge sig ut och söka jobb. Vill någon ha mig?

Idag har vi varit hos Linda H och fikat på fm. Sedan hem och lägga Elias och medan han var hemma med pappa och sov så åkte jag till Torp och handlade på Maxi. Hem och laga mat och packa ihop fika. Kl 16 mötte vi fru KOrn med barn på stora lekplatsen där vi lekte och fikade i 2 timmar tills Alice skulle på gympa. Sedan hem och fixa E för kvällen och hämta Alice. Kvällsmat, tvättning och kvällsfix fram till nu.

Trött.

Kommentarer
Postat av: cissi

Ja du Frida, det är verkligen ett pusslande att få ihop livet när man jobbar. JAg har helt enkelt lagt städandet och fejjandet på hyllan, och gör det på helgen. Precis som du, så är jag mycket ensam på kvällarna då Andreas jobbar, så för att inte duka under så skiter jag i städningen! Det ser för jävligt ut ibland, men har lärt mig att jag MÅSTE prioritera. Du sökte ju in till journalistlinjen ett år! Kanske en tråd att ta upp! Världens roligaste jobb om du frågar mig. Kram Cissi

2009-09-17 @ 06:32:21
Postat av: ida

Du är ju så grym så du fixar nog vad som helst! Skulle du nu börja plugga eller jobba så är det bara vanan som måste till...

Jag själv tycker allt e piss just nu, men börjar sakta men säkert att hitta ett litet flyt i allafall :-)

2009-09-17 @ 17:49:33
URL: http://idathylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0