Dagens skörd

Jag och Louise tog bilen upp till stora skogen och med honkarna i högsta hugg gav vi oss ut på blåbär/svamp-jakt!

Jag är ju inte en van skogsmulle direkt och var mest rädd för att gå vilse. Det är så lätt att man tappar bort sig när man går och kikar ner i marken.

Hittade massor med trattisar, plockade en del, men ville ju ha de fina gula.  Efter ett tag hittade jag några helt otippat längs vägkanten. Sedan hittade jag några mitt på en stig. Och två mitt i mossan. De har inga speciella platser. Jag försökte analysera terrängen för att få ett hum om var de trivs. Men där jag hittade dem var så otippat.

Detta är en del av dagens skörd, jag slängde nästan hälften av trattkantarellerna för det är sååååå tråkigt att rensa.

 

Sedan måste jag tipsa er om det godaste jag har ätit med kantareller slängde jag just ihop.

Smörstekte dem med salt, vitpeppar och en uns socker och bredde philadelphiaost på polartunnbrödet och på med svampen. Jezzzzzzus vad gott det var!


Kommentarer
Postat av: Brynja

Det såg och lät både smarrigt och helt underbart gott ut!

2009-09-11 @ 16:30:09
Postat av: Angelica

Det låter jättegott!!!

2009-09-11 @ 21:34:08
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Carin

ser underbart gott ut... ska prövas vid tillfälle..

2009-09-12 @ 15:08:57
URL: http://tatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0