Bröllop

Igår var jag bjuden till min kusins 30 årsfest ute på Bohus Malmön. Fick en inbjudan som jag direkt tänkte att "de ska gifta sig" när jag läste den. Men min moster dementerade hela tiden att det skulle vara något sådant på gång. Till och med när vi kom ut och började gå tipspromenad som ledde mot kyrkan sa hon "Jag tycker riktigt synd om Jossan för ALLA är på henne och frågar om det blir bröllop och det blir INTE det!"

Och när vi närmade oss kyrkan med bara tre frågor kvar och jag säger att det blir nog lagom att avsluta vid kyrkan, blickar hon bort och ser ett gäng samlat utanför kyrkan bryter hon ihop och börjar gråta. glädjetårar förståss, men också lite tårar för att hon varit så "blåögd" och litat på sin dotter som dementerat allt!

Det blir ett helt underbart bröllop, personligt och verkligen Jossan och Magnus över hela bröllopet. Hon har en otroligt söt axelbandslös, nougatfärgad kort klänning med ett brett sidenbälte i midjan och en tuff tuperad page. Tre små näbbar dansade in i kyrkan och det var "fartig, svängig" musig hela vigseln. Det var skratt och tårar, väldigt lättsamt och kul!

Efteråt var det fest på Pansionatet, med underbar mat. Karibiskt tema, buffé med mycket nytt roligt och underbara räkor och kräftor i massor. Berusade bär och glass till dessert. Och efter det åkte vi hem. Vi hade med oss mormor o morfar och de var riktigt trötta så vi var hemma vi 23 tiden vilket var fullt ok. Det blev nog ett hejdundrande kalas där ute i natt!!

Nu blir det Bondens dag för hela familjen.

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Roligt med bröllop!! Men hur visste du???

2009-09-06 @ 08:53:42
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Maggan

Det är konstigt det där med föraningar , vi var bjudna ett år till en arbetskompis femtiorsfest och när vi står på bussstationen på väg dit så säger jag att jag tror att hon och hennes sambo tänker gifta sig, mycket riktigt när halva festen har gått kommer en buss och hämtar alla till kyrkan.

2009-09-06 @ 09:57:15
Postat av: frida

Angelica: Jag är en häxa.

2009-09-06 @ 12:33:33
Postat av: Thessan

Roligt med överraskningar! Kram på er i LJUNGSKILE

2009-09-06 @ 20:58:00
Postat av: lisa hanfelt

Rolig överraskning, men du hade tydligen det på känn. Vi syns på föräldramötet i kväll eller???



Lisa

2009-09-07 @ 06:37:35
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Anonym

Lisa: Ja vi syns där!

2009-09-07 @ 06:48:30
Postat av: ida

Gud vad roligt!!!



Vill se kort ju!!! Alltid roligt med lite "ovanliga" bröllop!!

2009-09-07 @ 07:57:23
URL: http://idathylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0