Bakat

Nu ska ni få ett gott muffinrecept som jag provade igår och de var riktigt gott! Hittade receptet på dagens muffins. 

Jag dubblade satsen och använder alltid de amerikanska muffinsformarna som är stadigare och lite större. Det blev ca 15 st. Och de var i ugnen i 17 min.

 

Banan och chokladmuffins

2 ägg
2 dl socker
1/2 tsk bakpulver
4 msk kakao
2 dl mjöl
1 nypa salt
100 g smör
1 st mjölkchokladrulle (jag tog vitchoklad och mjölkchoklad som jag hade hemma)
1 banan


Vispa ägg och socker pösigt. Blanda de torra ingredienserna och rör ner i ägg och sockersmeten. Smält smöret, låt svalna och rör ner i smeten. Skeda upp i formar (vanlig storlek). Tryck 2 bananskivor och 2 chokladbitar i varje form. Grädda i 200°C ca 15 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0