Tandlöst kalas

En kvart innan alla kalaskompisar skulle komma blrjade Alice och pappan projektet att dra ut tand nr 2. Det vickades och pilaldes för tandn var alldeles lös och sned. Men de fick inget grepp om den så Jocke band tandtråd runt den och hon gick och drog i den lite själv men så 10 min innan utsatt tid började några kompisar närma sig dörren och öppna med en tråd hängande ut gick inte.

Hon ville dock inte dra ut den utan ville att Jocke skulle knyta loss den. Javisst, sa han och drog till och vips var den ute. Det gick inte att knyta upp den. Men nöjd och med dubbelglugg hann hon öppnad dörren. :)



Det bjöd som sagt på rosa potatismos med prinsesskronor i. Mycket uppskattad!


Och tårtan...


14 st tokiga tjejer blev det och en mamma och en pappa som var med en stund med.  Som tur är så har jag en toppenman som tog sig an och lekte med barnen medan jag skötte markservicen. :) Det gick jättebra. Men nästa gång ska vi dela det i mindre gäng, för det är svårt att leka med så många barn i ett litet hus.

Men nu är det gjort och alla verkar nöjda och glada. Jag och Lisa tog en långpromenad nu ikväll och det var skönt att få lite frisk luft och babbla med en god vän som man ser sällan nu mera.

Kommentarer
Postat av: lisa hanfelt

Tack för ett roligt kalas säger Nora och Saga. Nora var så nöjd med allt och önskar också sig en sådan härlig mat med rosa mos och prinsses korvar. Skönt förstår jag med lite luft efter ett stort kalas.



Lisa

2009-10-11 @ 22:44:42
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Tina

Jag imponeras hela tiden av dina ideer och att du är så ambitiös, du är en riktig bullmamma;) (Positivt alltså)

Kramkram

2009-10-12 @ 00:14:18
Postat av: Lisa

Tack för sällskapet igår, vi var riktigt duktiga tycker jag! När ska vi ta nästa?

Förlåt att jag var lite kort förut när ni var här men det var lite mycket som snurrade i huvudet just då...

Kram

2009-10-12 @ 12:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0