Kort promenad

Jag kan ha gått världens kortaste promenad nu på morgonen.

Jag skulle vara så duktig och gå direkt från sängen ut och gå. Eftersom det var mörkt ute kollade jag tempen och den visade -1 så jag bestämde mig för att inte frysa. Jag har en slags värme-köldallergi så jag är lite rädd att bli kall för det blir så jobbigt när jag kommer in. Så på med tights, mammelucker (ja jag har fått dem av mormor) utebyxor, tvår tröjor, ajcka, vantar o mössa.

När jag satte på mix megapol i öronen var det första jag hörde att en ung kvinna blivit grovt våldtagen i Gbg igår kväll. Kändes lite läskigt att ge sig ut, men det blrjade ljusna och jag hade redag tagit på allt. Så iväg i rask takt med regnet duggande. Redan efter 2 min var jag svettig, det kan inte stämma med minusgrader.

Så det var inte alls skönt att gå och kännas som man ångkokades i sina egna kläder så det blev en kort promenad, men den kändes längre eftersom jag var riktigt svett när jag kom hem. Nu blir det kaffe och frukost, för jag är vrålhungrig. Sedan dusch!

Vad ska ni hitta på?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad glad att du var så duktig som tog dig ut iaf. :-)

2009-10-26 @ 18:32:08
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: ida

Nu när jag är på praktik är det David som får vara hemma då jag inte har tid att ta igen de timmarna vid nåt annat tillfälle :-)

Men det är nog ingen fara med henne. Nu har hon ingen feber mer :-)

Tandsebissen som spökar...

2009-10-27 @ 14:09:23
URL: http://www.idathylen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0