Dagens middagstips

Dammar av den kategorin och ger er ett snabbt, lättlagat gott middagstips.



Ugnsgrillade Kycklingfiléer och perstocouscous med vitlökssås 4 port

4 st kycklinfiléer
santa maria grillkrydda

3 dl vatten
3 dl couscous
1-2 msk pesto

grönsaker i valfri form och mängd
fetaost

2-3 dl creamfraich
2 vitlöksklyftor
1-2 tsk knorr köttbuljong (den på burk, pulvervarianten eller 1 tärning)

Lägg kycklinfiléer i ugnsform och krydda på båda sidorna med Santa Marias grillkrydda. Kör i ugnen i 25 min 200 grader.

Koka upp 3 dl vatten och ca 1-2  msk pesto och när det kokat ställer du av och lägger i 3 dl couscous ocu låt det dra i 5 min. Rör så det blir lite luftigt. Blanda i de grönsaker du gillar. Jag hade tomat, paprika, fetaost och majs.

Gör såsen.
Koka creamfraich med pressad vitlök och köttbuljongen. Sjud en min och det är klart!

Denna ska ni prova. MUMS!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Mums! Synd bara att jag inte kan äta pesto..

2009-10-13 @ 20:22:12
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: L

Mmm... ÄLSKAR kycklingfilé, feta och couscous. TACK för lite ny inspiration =)

2009-10-13 @ 21:15:13
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Frida

Angelica: Det går fin fint att hoppa peston. Ta en msk olivolja och lite salt i vattnet istället. :)



Lena: Ja det är bra att få lite nya idéer ibland.

2009-10-13 @ 21:18:51
URL: http://fridajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0