Ensamt och svininfluensa

Den här helgen har verkligen känt lång. Vet inte riktigt varför, men det har varit ensamt och långtråkigt, även om vi har haft att göra. Men Joakim åkte tidigt i lördags morse och kommer hem sent i natt. Det blir ensamt och tomt.

De spelar sin första kvalmatch idag kl 15 och det är den viktigaste matchen på hela säsongen. Nu gäller det!

Idag hade jag tänkt att åka in till stan för min pappa med flera anordnar fågel-SM/utställning så det hade varit fint att visa lite intresse för han har slitit för detta hela året. Hans (någon sort) fåglar vann första pris med. :)

Men i morse var Linnéa dålig i magen. Diarré ett par gånger sedan dess inget mer. Men eftersom jag är så fruktansvärt nojjig för magsjuka började jag med må illa och känna efter. Nu har det också släppt och inget har hänt så kanske man skulle åka i alla fall. Avvaktar någon timma till. Det får inte bli magsjuka för det bli för stressigt inpå resan.

På tal om sjukdommar; hur gör ni med vaccinet för svininfluensan?
Tar ni det själva och ger barnen?

Jag velar och velar. Och hade bestämt mig för att de ska få. Elias är för liten. Men så ville inte Jocke alls att de skulle få, eftersom man inte vet om det ger några biverkningar senare. Men nu har han nog ändrat sig och tycker att de ska få det ialla fall. Jag vill att vi ska vara överens och eftersom jag vacklar hade det varit skönt med lite fler synpunkter. SÅ vad tycker ni??

Kommentarer
Postat av: Anna T

Usch jag tycker det är jättesvårt att bestämma sig. Jag var helt emot vaccinet eftersom flera läkare inte tar det själva plus att jag var dum nog att läsa på vacinationsfaran.se, men nu vet jag inte längre, man ångrar sig väl när man ligger i svinan... Micke ska ju ta genom jobbet, vi ska ju ut och resa och då hade det kanske kännts tryggare om vi e vaccinerade samtidigt kan ju inte Leon få vaccinet... Har inte bestämt mig alls, lite skrämmande att de i Tyskland avråder från detta vaccinet om man e gravid medan vi i Sverige ska ta det då. Hade kännts säkrare om länderna var överens. Oj du fick nog inget vettigt svar här :) men jag är ganska osäker...

Ha en härlig resa och njut av att bara vara dig själv och inte behöva ha alla mammamåsten :) kram kram

2009-11-01 @ 13:12:19
Postat av: Nettan

Det verkar som väldig många inte riktigt vet hur de ska göra. Inte jag heller! Vet inte om mina grabbar har drabbats av influensan just nu, de har huvudvärk, feber men inte så hög än och så har de en jobbig hosta som gör skit ont i bröstet. Markus ligger lite före Alex. Vi får se vad det utvecklar sig till. Ha det gott!

2009-11-01 @ 14:01:03
Postat av: lisa hanfelt

I vår familj skall vi ta alla som är över tre. Liam har redan påbörjat och han har fått en av doserna och skall snart ha den andre. Hände inte mycket efter sprutan lite varm och lite svulen och blå på armen. Men jag håller med om att det är narvöst när det är nya vaccineringar men det skall vara väldigt beprövat innan vi människor får det.



Lisa

2009-11-01 @ 14:10:00
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: ThereseW

Är oxå velig fram & tillbaka Frida...Men nu tycker jag att det börjar bli lite obehagligt & väl många som drabbas..Är ju såklart främst orolig för Tristan. Själv har jag en kronisk sjukdom så jag borde väl vaccinera mig nu..ska prata med våran fastlege imon. Förstår era kval..önskade själv att ngn annan kunde ta beslutet åt en..det som förvirrar är ev biverkningar & att det gått så fort allting..men precis som Lisa sa,så måste det väl vara väl beprövat innan det rekomenderas till oss människor??? Lycka till! & styrkekramar mot all ev "svinis" från oss

2009-11-01 @ 14:49:31
Postat av: Ida

Jag har oxå velat fram å tillbaka men bestämt mig för att ta det. Dels för att det är gratis, dels för att jag inte vill ha på mitt samvete att jag smittat andra, dels för att jag inte vill smitta nellie som inte ens får vaccinet och dels för att jag inte vill bli sjuk :)

2009-11-01 @ 16:01:19
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Ida

Har äntligen bestämt mig för att ta det. För nellies skull, för mitt egna samvetes skull så jag inte smittar andra. För att det är gratis, för att jag inte tror att vaccinet är så farligt, och för att jag inte orkar bli sjuk :)

2009-11-01 @ 16:05:45
URL: http://Www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Ida

Ooooops :) trodde inte det första kom med :)

2009-11-01 @ 16:11:17
Postat av: Ida

Ooooops :) trodde inte det första kom med :)

2009-11-01 @ 16:11:45
Postat av: Tina

Vi har faktiskt inte alls funderat på detta.. Eftersom skolan ger det så känns det som om barnen där ska ta det. Men jag vet ju att det är vi som bestämmer. Leia är ju för liten men jag antar att Tilda ska ta det då det rekommenderas.

Ärligt så känns denna svininfluensa så avlägsen fats jag vet att folk här får den..



Jag själv tror jag inte tar den. Har liksom inte funderat på det heller. Kanske jag är nochalant men jag får se.

2009-11-01 @ 19:34:06
Postat av: L

Jag skall ta den och Rasmus skall ta den. Milla får det ju inte och för att öka chanserna för att hålla smittan borta från henne med så är det viktigt att vi alla tar den tycker jag. Lycka till!!

2009-11-03 @ 11:18:01
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0