Dagens middagstips

Ja det var frågan... Jag har ingen riktig lust idag, men efter att ha rotat i frysen så föll valet på något som är lätt att tina och snabbt att laga.

Det blir en god köttfärsås och spagetti idag! Och antagligen en god grillar Qvidingburgare senare ikväll.

Vad ska ni äta? Tycker gott att ni kan dela med er av lite tips till mig med. :)

Igår fick jag göra en favorit i repris. En rätt jag hittade på i förra vecka och som min man älskade. Inte ovanligt att han älskar mat för det gör han. ialla fall min. ;)

Men en varian på carbonara.

Fridas snabba pasta

Koka bandpasta.

Stek (1-2 pkt beroende på personer)bacon i småbitar, knaprigt tillsammans med hackad vitlök, 1-2 klyftor. Släng på en klick 2-3 msk örtost, funkar nog toppen med vilken färskost/mögelost som helst. Och en burk cremfraiche, lite köttbuljong, 1 tsk socker och lite peppar. En skväll mjölk om det blir för tjockt. När det smakar bra, häller du i pastan i såsen och låt dra i ngn minut. Gott som bara den!

Kommentarer
Postat av: ida

MUUUMS

2009-11-05 @ 15:26:36
URL: http://www.idathylen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0