Tack o lov för alvedon



En riktigt sliten kille idag. Han har haft hög feber under dagen och varit riktigt vissen. När jag var på skolan med Alice låg han sån här på Jocke. Jag kom hem gav honom alvedon, sedan somnade han i vagnen. När han vaknade var han kallsvettig och ledsen länge.

Nu har han legat på mig sedan kl 17 och tempade 39,7 grader nu precis innan nästa alvedon. Nu har den börjat verka och han går runt lite. Men nu vill han vara med mamma igen.

Näsan rinner och ögonen med. Lille gubben.

Kommentarer
Postat av: ida

Uff.. stackars liten då!! :-(

2009-05-26 @ 19:20:19
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: Brynja

Nä men lille gubben då. Vad han ser vissen ut! Hoppas han kryar på sig snabbt. KraM B

2009-05-26 @ 20:29:53
Postat av: lisa hanfelt

Stakars liten. Det är aldrig kul när barnen är sjuka. De tipsade oss på sjukhuset om att ge alvedon regelbundet med sex timmars intervaller för att slippa topar med feber. Men det kanske du redan gör. Ifall man endå får toppar så kan man ta ipren imellan för den inehåller andra ämnen. Vet inte om du redan vet allt detta men jag skriver det ändå. Lisa ps hoppas att han kryar på sig.

2009-05-26 @ 20:37:45
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Jessica

Hoppas han blir bättre snart.....inte kul när de små liven har så hög feber.... :(



2009-05-26 @ 20:43:38
Postat av: Jessica

Hoppas han blir bättre snart.....inte kul när de små liven har så hög feber.... :(



2009-05-26 @ 20:44:25
Postat av: Tina

Krya på dig lilla goding!!

2009-05-26 @ 20:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0