Skitdag

Idag känner jag mig inte alls positiv kan jag säga. Allt känns riktigt skit.
Samtidigt som det är så skönt att ha bestämt mig över resan och slippa ångesten över om jag ska åka eller ej så hade jag i natt/morse verkligen behövt semester.

Elias vaknade först vid 22 och var jätteledsen länge. Ända tills han fick välling. Sedan vid 1-tiden igen fick jag gå upp många gångeroch trösta, lägga honom ner i sängen. Vid 2-tiden väckte jag Jocke och tyckte att det var hans tur. Då fick han välling igen. För det är ju ett säkert kort, han somnar om.

Vid 4.30 kommer Alice in och gråter för hon har drömt något och vill sova hos oss. Jocke säger nej och hon går igen, ligger och storgråter i sin säng. Kommer tillbaka efter någon minut och frågar mig. (spela ut föräldrar mot varandra-syndromet) och jag var så trött och irriterad så det rök ur öronen, så för att inte få ett utbrott på allt och alla fick hon ligga i mitten. Allt för att inte väcka lillebror igen och för att jag kanske skulle få några minuter till.

Sedan har det 10 min så sätter Elias igång igen. Efter mycket försök att somna om får han syn på eller hör ALice och så är det kört. Bara att gå upp. Idag är ingen bra dag.

Dessutom stormar det och regnar med.

Kommentarer
Postat av: Carina

Usch, vet precis hur det känns! Vi har haft stora problem med Sagas sömn men nu äntligen vid tre års ålder verkar det vända...

2009-05-05 @ 07:42:47
URL: http://www.carinasliv.blogspot.com
Postat av: lisa hanfelt

Hello

Har med haft en natt med vakna barn. Neo han får för sig att vakna mitt inatten emellanåt igen så det blir att stiga upp och göra välling. Sen händer det att det kommer någon och ibland några som vill ligga hos oss. Tidigt i morse var det Saga och det är ovanligt tror att det var för flera års sedan hon kom så det var myssigt. Nora har öroninflamation igen jag vet att Alice ville leka. Hon har börjat på en ny kur antibiotika i går så snart kannske on är bättre. Lisa

2009-05-05 @ 07:53:09
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: Jessica Mörtsllem

Vet precis hur du känner..Tänk en natt för några år sedan- när Evelinis var bebis.. Tova knödde ner sig mellan oss och trot eller ej så var Stora Magnus(!) uppe och rörde-gick och pratade i sömnen så att han väckte Evelina :( Han kan ju givetvis inte hjälpa det men man blir så frustrerad när man inte få sova. Här kommer ett gäng slängkyssar och styrkekramar till dig!

2009-05-05 @ 12:58:06
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/
Postat av: Carin

sympatiserar, jag vet hur trött jag är när vi är barnvakt, men visst kommer man in i den rytmen när man har det jämt, tror det är värre när man bara har det 1 natt då o då. jag känner av det direkt när jag fått min nattsömns störd, jag sover så himla bra själv..hihihi, men mysigt att vakna ihop med vår syterdotter..

2009-05-05 @ 22:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0