Godmorgon söndag!



Idag här det släppt med förkylningen, eller ja det som var stopp igår och gjorde ont i bihålor är mycket bättre idag för idag är det som en kran, näsan rinner men det gör att jag mår så mycket bättre! Nu är jag bara snuvig.

Det var så mysigt att sova med Alice i sängen. Jag riktigt njöt när jag kröp ner i sängen där hon låg och kokade av värme under täcket! Jag är ju van att krypa ner till en kall, tom säng eftersom J alltid lägger sig senare än mig. Riktigt gott att få mysa bara jag och hon.

Elias åt två gånger i natt men var ialla fall inte ledsen så natten får väl räknas som bra. :-)

Alice skulle vara på Mulle nu, men Nora (kompisen) ville inte gå, så då ville inte Alice heller. Jag försökte allt övertala henne,eftersom jag har ltie svårt för att man backar ur i sista stund, men som hon sa: "Mamma, jag känner ju bara Nora där, utan henne är det inte roligt." 
Så självklart förstår jag henne. Hon skulle ju dessutom med Nora hem efteråt och leka så jag ska köra dit henne så fort Linnéa kommer hem.
Henne har jag riktigt längtat efter. Har ju inte sett henne sedan igår morse. Det känns tomt. Men hon har säkert haft riktigt roligt hos kompisen!

Rektorn på skolan har besöutat att dela Linnéas klass och den andra ettan eftersom de är så många i L´s klass. De ska göra tre likvärdiga ettor istället. Jag tycker att det är toppen, för 26 st 8åringar är alldeles för många, men samtidigt är jag rädd att hon inte kanske får ha kvar sin fina fröken. Och så blir det väldigt spännande att se vilka vänner hon får gå med!

Alice fick sin klasslista i förrgår. Som vi har väntat på den!!
Hon fick bara en kompis från dagis med sig, men så kom Nora i samma klass så hon är riktigt nöjd. Och så två grannpojkar med, vilket är toppen. På onsdag är det möte om skolan och då får vi förhoppnignsvis veta vilken fröken de får med.

Undrar vad jag och Elias ska göra idag? Tjejerna leker säkert med sina vänner hela dagen och det är nog ingen som vill leka med oss snorisar. ;-) Så frågan är vad vi ska hitta på.

Vad ska ni göra?

Håll tummarna för Qviding i em!! De behöver lite poäng nu.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vi skulle ha haft kompisar över på lunch och en härlig eftermiddag men lilla E är så snorig och hostig och S gnäller över halsont ;-) så vi gör nog allt möjligt i och utanför huset istället. Småplock helt enkelt.



Skönt att du mår bättre idag!

2009-05-10 @ 11:29:02
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0