Banana cupcakes

Här kommer att riktigt bra recept på goda cupcakes, fluffiga och fina blir de och väldigt goda speciellt dagen efter. Perfekt när man har övermogna bananer hemma!

Cupcakes, ca 12st

200g vetemjöl
25g kakaopulver
1 msk bakpulver
1 tsk kanel
115g socker
125g vit choklad (perfekt med annan choklad med)
2 ägg
1 dl solrosolja
2 1/4 dl mjölk
1 stor banan

blanda mjöl, kakao, bakpulver och kanel. rör ner socker, dela den vita chokladen i bitar och blanda i.

Häll ägg och olja i en separat skål och vispa tills det skummar. Vispa sen i mjölken lite i taget. rör sen snabbt ner äggsmeten i de torra ingredienserna till det nätt och jämt är blandat (om du blandar för mkt blir de sega och inte lika luftiga). Mosa bananen och blanda med. Fyll formarna till hälften med smet. Grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter. Dekorera sen fritt som du vill =) Jag pudrar bara över floursocker.


Kommentarer
Postat av: Carin

Ååå vad roligt jag älskar att göra cupcakes jag har fått nya formar i present och så har jag köpt ny dekoration i små figurer i marsipan... men dne där smeten uppe på då, har du ngt bra tips på den? Tack för att du tipsar oss!

2009-05-03 @ 15:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0