Sjukling och gamla vänner

Linnéa är ganska dålig nu. Jätteont i halsen och feber med. Tittade med ficklampa och det är väldigt rött och irriterat. Tror att det kan vara halsfluss. Blir att ringa VC imorgon. Kanske är det dags för prinsessans första pencillinkur?
Har haft turen att ha väldigt friska barn. Och Alice fick sin första pencillinkur sist hon var dålig och läkaren blev så förvånad över att hon inte ätit det förrut. Antar att det är rätt ovanligt.

Själv har jag haft ont i huvudet hela dagen. Men tror att det kan vara visdomständerna. Eller spänningsvärk. Vad nu jag är spänd över?!

En annan väldigt rolig nyhet är att vi kommer att kunna se våra gamla goda vänner lite oftare nu (förhoppningsvis) för Rikard Teberio ska bli någon slags tredjetränare/resurs i Qviding. Ni som inte känner till allt om mig kan ju veta att Rikard och Linn är två helt underbara personer som vi hade turen att lära känna då vi flyttade till Finland samtidigt och killarna spelade i samma lag under några år. Sedan blev de kvar i Åbo när vi flyttade till Helsingfors men vi har alltid haft god kontakt, men träffats alldeles för sällan de sista åren. Trots att vi numera bor så nära! Är det inte ofta så? Att ju närmare man bor, desto mer sällan ses man?

Jag och Linn var riktiga fotbollsfruar på den tiden. Vi fikade, shoppade, åt och pratade dagarna i ända. Hon fick sin son Sebastian 99 och vi hade ju turen att bo i lägenheten över dem, så det vara bara att springa ner o upp till varandra. En underbar tid....

Nu har Linn en butik i Kungälv ; Sweet (och GBG?) tillsammans med en vän. Kika in i webshoppen eller i butiken om ni har vägarna förbi. Själv ska jag ta mig en tur snart och få en riktig styling. ;-)

Hittade en bild på de två...


Är det verkligen så att Jocke springer ifrån Rikard? ;-)

Hittade en rolig sida med massa fina fotbollsbilder från tiden i HJK....

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad ung han ser ut!

2009-03-12 @ 20:32:20
URL: http://lisajagdell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0