Fridas tips!

Nu till ett mer allvarligt inlägg. ;-)

Jag måste bara ge er ett supertips! Ni som har silversmycken och tycker att de blir svarta och tråkiga och att inga bra tips funkar för att göra rent dem. Här är ett som funkar!

Läse för 100 år sedan att putsa silver med tandkräm ska vara bra och det är kanon! Mamma stod igår och kokade sina silversmycken och var rätt missnöjd med resultatet när jag sa åt henne att testa tandkräm. Så hon putsade ett slätt armband och blev lyrisk över resultatet!

Men så kom vi till alla halsband och annat småkrafs som inte är så lätt att putsa, så då tetade hon att koka allt med en klick tandkräm i. Och Jisses vad fint det blev.

Så koka ert silver i vatten och tandkräm. Skölj av och det ser ut som nytt.

Kommentarer
Postat av: Carin

Ja jag kör själv detta knep, min mor har lärt mig, jävligt bra!!!

2009-03-06 @ 20:04:20
URL: http://www.nogg.se/tiora
Postat av: Angelica

Åh husmor Frida är i farten :-)

2009-03-07 @ 07:46:39
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Tina

Vilket bra knep, kanske får testas då=)

2009-03-07 @ 08:26:42
Postat av: Brynja

haha...ni är ena riktiga uppfinnar jockes du och din mamma! Det tipset lär gå till historien! Kram B

2009-03-07 @ 09:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0