Familjen Annorlunda

Jag blir helt slut bara av att titta på programmet. Som mamman som tar med de 5 (!!!!!!!!) minsta/yngsta till tandläkaren. Två ska bytas på inne på golvet på toa (bara det går emot allt inom mig!) och de andra tre river väntrummet och irriterar alla som väntar.
Jag har fullt sjå de gånger jag ska göra något med våra 3 barn. :-)

Och de som åker till stan (sthlm city) med sina 3 tvillingpar. Och en kräks ner sig och får gå runt i låtsaspappas tröja i kalla vintern. Jag är grymt imponerad över lugnet som dessa mammor visar i alla dessa situationer.

Jag hade väl varit i upplösningstillstånd. Eller ialla fall säkert rusat till närmsta affär och handlat en jacka.

Antagligen är det därför en del har så många barn. För att de klarar av det. Man kanske skaffar efter förmåga?

Familjen med trillingarna är rolig. Pappan är en sån vansinnig pedant att det är riktigt roligt att titta på. Som förra gången när de tre minsta skulle få "PROVA" att äta själva. (de är typ 2-3 år?!) och han höll på hela tiden: "Ska du inte äta med skeden? Vad har man skeden till? Ät nu med skeden....!"

Hur många barn har du/ vill du ha?  Och varför? Berätta gärna.....



Kommentarer
Postat av: lisa hanfelt

Vi satsar på att vara med nästa år, vi är på god väg i varje fall :)

Andreas och Lisa med familj..

2009-03-09 @ 21:23:30
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: ida

3 barn verkar ultimat tycker jag... Men det är nog för att vi var 3 barn i vår familj när vi växte upp.

Men enligt David ska vi ju hålla på tills vi får en pojk.. HAHA.

Vi kanske alltså blir den nya familjen Annorlunda..

2009-03-10 @ 06:49:13
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag är suernöjd med mina 2 men om ett par år så kanske en baby hade vart välkommen;)



Men Tror nog inte det blir fler ändå, man börjar ju bli till åren med..tyvärr.

2009-03-10 @ 07:20:45
Postat av: Carina

Jag är jättenöjd med mina två tjejer och tycker det känns lagom. Det är det jag orkar just nu. Men jag har ändå en liten dröm om en liten bebis till.... Vi får väl se vad som vinner, hjärtat eller förnuftet:)



Jag tycker förövrigt familjen annorlunda är ett väldigt kul program!

2009-03-10 @ 07:32:55
URL: http://www.carinasliv.blogspot.com
Postat av: suss

Tre stycken är helt lagom, det är vad jag känner att jag hinner/orkar med! Men det är upp till var och en hur många man skaffar, men 10?!

2009-03-10 @ 07:59:01
URL: http://sussblogg.blogg.se/
Postat av: lollo

halloj !! tre känns alldeles underbart lagom . De är ju så mycket praktiskt som ändras om man har fler ... större boende , större bil ..ja en massa saker ! O har man lyckats få tre friska härliga barn då får man allt vara nöjd !! men smaken är som baken ... hjälp !! tänk om den sista är två eller tre ?? jösses då lägger jag in mig på hispan ...

2009-03-10 @ 12:59:22
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: Thessan

Idag räcker det gått å väl m en! :-)

2009-03-10 @ 15:53:14
Postat av: Angelica

Ja du, jag vill nog egentligen ha 3. Det var ju lixom meningen så. Och jag har alltid sett mig själv som 3-barnsmamma. Men samtidigt så blir man ju så bekväm när den lilla börjar klara sig själv så bra. Man ser lixom ljuset i tunneln. Man ska aldrig säga aldrig som jag brukar säga. :-)

2009-03-11 @ 20:50:13
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0