Fajitas



 Maggan frågade efter faijtas. Här kommer min variant!




  •  4 kycklingfiler i fina bitar/strimlor
  • tortillas
  • 2 paprikor
  • 2 gula lökar
  • creamfraiche
  • mango chuntney
  • majs
  • fajitaskryddmix (santa marias!!)
  • cheddar cheese dip (santa marias)
  • guacamole dip  (santa marias)

Strimla paprika och lök och stek ganska hårt i en panna. Tillsätt lite honung (blir lite sötma) och lägg i ugneform för att hållas varmt i ugnen medan du steker kycklingen.
Bryn kyckling och krydda med kryddmixen. (står bak på paketet hur man gör)

Värm bröden och fyll dem med lite cremfraiche, ostsås, guacamole, chutney, majs, paprika o lök och kyckling. Ta det du gillar.
Riktigt mumsigt!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Fridas Fajitas är dom GODASTE SOM FINNS!

2009-03-13 @ 19:24:09
URL: http://lisajagdell.blogg.se/
Postat av: Thessan

Et lätt tips att få silvret, eller guldet skinande blankt fick jag just av min mor.

Lägg aluminiumfolie i botten på en kastrull å fyll på med kokande vatten. Bikarbonat å några droppar diskmedel pch sedan i med det som du villa ha blankt å fint! Vänta 5-10 min Fort å enkelt!

2009-03-13 @ 22:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0