Det drar ihop sig till matchdag

Ja imorgon är det visst matchdag. Barnen har tränat hela veckan och tagit ut lag. De har skrivit upp sig på positioner och dragit ihop varenda unge på området för fredagens match.

Och det är en viktig match med.
Linnéa och jag har elgat och pratat i hennes säng en lång stund nu på kvällen. Och jag har fått höra massor.

De möter ett gäng killar som är lite större som jag förstår de. Och Linnéa berättade att de går på Hällebergsskolan. (en frireligös skola som ligger här i byn)
Det som de spelar om imorgon är visst så här. Om våra barns lag vinner så ska de Ekumeniska killarna sluta reta dem och om våra barn förlorar så får de fortsätta. Vad är det för skitungar?
Linnéa är väl inte utsatt utan det är nog mer killarna som blir retade och de gnabbas lite till och från skolan. Vet dock inte om det är allvarligt eller ej? Men Linnéa berättade också att R´s mamma visst var de bor och ska prata med dem om de restas igen. Go Lollo! ;-)

Så ni förstår vilken viktig match det är.

Och jag kan säga att jag ska vara där och hejja! Och se vad det är för glin som är dumma mot våra ungar. Tänk om deras försädrar visste vad de gjorde. Tror att det går emot deras uppfostran som ekumener att vara elaka mot andra. Det gör det ialla fall i vår uppfostran.

Linnéa har fått stå över träningen idag för att vara fit for fight imorgon. Hon har visst ont i hälarna. Det verkar vara så att hon har fått sin mors fötter. Jag minns i den åldern att jag hade fruktansvärt jobbigt med mina hälsenor. Jag växte så i perioder att de inte hann med och det gjorde fruktansvärt ont till o från.

Hoppas att hon kan vara med. Hon är viss mittfältare och Alice back. Bra med en stadig kvinna i försvaret.

Dessutom var visst Johan (Lollos man) uttagen i sista minut för det andra laget har en stor kille som är jättebra på fotboll. "tom bättre än Robin!" som Linnéa sa.

Kommentarer
Postat av: Hugo

Håller tummarna imorgon för er!!!

2009-03-19 @ 21:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0