Dåliga nyheter

Joakims mamma ringde och hade varit hos läkaren och fåå dåliga nyheter. Det går inte att operera lungan och den vätska hon har haft i lungasn som de tömde för några veckor sedan är tillbaka och har blod i sig, vilket betyder att det finns cancerceller i blodet som sprids till andra ställen än lungan.

Nu ska hon få cellgifter.

Som hon sa är den enda "fördelen" att hon är lite äldre, då går det oftast långsammare, cancerns framfart.

Pratade med Linnéa ikväll lite om detta och hon vill ju inte att farmor ska dö. Hon är ju så stor nu att hon förstår detta.
-"Mamma jag ska ALDRIG börja röka. Men Alice säger att hon ska det. "

Och så är hon bekymrad över mina två vänner som röker.

Nu mina goda vänner är det dags att fimpa. Pleeeeeease?

Kommentarer
Postat av: Thessan

Ja, cancer kan man få av många olika anledningar å man behöver ju inte öka chanserna att få det genom att röka. Så gör som Frida, sluta!!!

2009-03-19 @ 21:38:05
Postat av: Therese C

Usch vad tråkigt!

Hoppas att det går bra.

2009-03-19 @ 21:45:27
Postat av: Angelica

Usch vilket jobbigt besked. Kram till er!

2009-03-20 @ 07:26:57
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fy vilket tråkigt besked. Hoppas hon svarar bra på cellgifterna.

kramar

2009-03-20 @ 07:36:32
Postat av: Lena

Men fy så fruktansvärt gumman!! Jag har varit rökfri sedan den 11/11 och det känns fortfarande super. Denna gången slutade jag ju endast för att JAG ville det.



Hoppas att cellgifterna tar bra på henne. Massa styrka, tankar och kramar från mig och barnen.

2009-03-20 @ 08:48:59
URL: http://www.minaunderverk-lena.blogspot.com
Postat av: Anna T

Det var jag som skrev inlägget innan, men namnet kom visst inte med.

kram anna

2009-03-20 @ 15:28:58
Postat av: Tina

Usch vad jobbigt=(

Hoppas det går bra. Kram

2009-03-21 @ 07:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0