Bra flyt

Det är viktigt att ha ett bra flyt, bra rutiner i livet.  Att man känner att dagarna flyter på som de ska. Att man får en bra blandning av roligt och nödvändigt.

Det tycker jag att jag har nu. Jag gillar inte att slappa hela dagar, eller att  stressa hela dagarna. Allt måste vara i rätt "proportioner" om du förstår vad jag menar.

Nu skulle jag ju kunna skriva hur våra dagar ser ut, men jag tror inte att någon är särskilt intresserad över våra rutiner. ;)

Men det är kul när man börjar kunna göra lite utanför hemmet med nu när Elias är så stor så att han tycker att det är roligt med. Som sångstund på torsdagar, öppna förskolan någon dag i veckan. Kanske tom två. Och så är det kul att vi försöker få till en stor mamma/barn-fika på fredagar nu. På fredag ska vi ses hos Ida. Jätteroligt!

Det var nog det jag älskade mest med vår tid i Finland. Att det var så bra med barnen. Vi bodde granne med Öppna förskolan och det var världens bästa ställe! Stort, det fanns att göra för allra åldrar. Sångstunder, måla, leka, baka, äta och så mycket mer. Världens bästa personal med. Och där lärde jag känna vänner för livet. Utan det stället tror jag att vi inte hade varit kvar så länge i Finland. För då hade jag kanske inte trivts så bra. Och det hade nog blivit ensamt.


(Linnéa på ÖF aug 03 kan jag tänka...)




Och alla lekparker där det alltid var föräldrar och barn. Både fm och em. Det saknar man här. Men jag hoppas att vi ska ändra på det nu när våren kommer. Att vi som är hemma ses på lekplatsen. Barnen leker och vi gottar oss i vårsolen med lite kaffe och fika. :)

Och så saknar vi muminvärlden!



Kommentarer
Postat av: lollo

nämen vi går imorgon !! j har vart hemma sen tre o vart kass så han är bra nu ... o han har vart i karantän !! kram

2009-03-10 @ 22:50:53
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: linn

hej gumman



Vi skrattar jag o ricki, i söndags sa vi kan vi med och ringa gocka o dida och bara åka dit? Nej kanske inte, lite hastigt på?



Såg att ni tänkt på oss oxå hahah nästa gång kommer vi bara.

Nu korsas killarnas vägar och därmed även våra det blir kuuuul. Kollar du matcherna ?

Du får komma när du vill så stylar jag dig, säkert kort är fre-lör ( Ledig Ons)men ring 0735-328888 kram

2009-03-10 @ 23:01:50
URL: http://sweetstar.blogg.se/
Postat av: Brynja

Vilka goa småtjejer på korten, tänk va de har blivit stora! Kram Brynja

2009-03-11 @ 08:09:40
Postat av: Angelica

Så söta dom är småtjejerna. Dom har blivit bra stora sen dom där fotona... USch, vad nostalgisk man blir då!!

2009-03-11 @ 20:51:16
URL: http://vidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0