Magsjuka?

Hade precis somnat till igår när Alice kommer in och säger: Mamma jag har spytt!

Jag rusar upp och jag har ju världens spyskräck men det är bara att handla. Joakim får ta lilla dockan i duschen och jag tar hand om sängen.

Vi har ju haft turen att klara oss från magsjuka. Alice har haft den en natt i hela sitt liv förrut, så vi har varit skonade. Och förhoppningsvis kanske det är för mycket tacos bara. (försöker vara positiv!) Men det lär väl visa sig om någon mer får det. Jag bara ber till högre makter att ialla fall Elias ska klara sig, han har ju inga direkta reserver att ta av...

Och så typiskt när vi har nattgäster! Maria o hennes son Sebastian är ju här.

Men jag tror inte att hon var dålig mer efter den gången. Jocke la sig med henne, jag tog in Linnéa i vår säng så kanske man undviker lite smitta och Elias låg ju i vårt rum eftersom nattgästerna sover i hans. Så han har inte sovit bra i natt heller. Vaknade kl 11, sedan la jag mig vid 00.15. Alice kom en timma efter det. Jag kunde inte somna om för jag lyssnade på alla små ljud från alla barnen ifall de skulle börja må illa. (nojjig!)
Somnade någon gång efter 3 för Elias vaknade och var vansinnig och skulle ha Lälla!! Trots att han hade fått det vid 23.

Och vid 5.30 var det dags för morgon. Jag är inte helt pigg mina vänner.

Håll tummarna att det bara var för mycket tacos för den lilla maggen.

(inte dagens bild)

Kommentarer
Postat av: Tina

Hoppas hoppas att det var allt som blev..

2009-07-16 @ 14:09:02
Postat av: Maria

Det var så mysigt att vara hos er. Skönt att Alice inte var dålig så länge iaf.

Tack för att vi fick komma till er och mysa iaf en stund ;)

kramar

2009-07-29 @ 20:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0